​Nowe Volvo XC60 - już nim jeździmy

Druga generacja XC90 była prawdziwie przełomowa dla Volvo, ponieważ wyznaczyła nowy kierunek rozwoju marki. Jednak to XC60 cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, więc premiera drugiej odsłony tego modelu budziła nie mniejsze emocje.

Volvo XC60 to swego rodzaju ewenement rynkowy. Średniej wielkości szwedzki SUV zadebiutował w 2008 roku, a w 2013 został poddany niewielkiej modernizacji. Wydawać by się więc mogło, że klienci zaczną stopniowo odchodzić od niego, wybierając nowszych konkurentów.

Reklama

Tak się jednak nie stało i XC60, pomimo zaawansowanego wieku, cieszy się większym zainteresowaniem niż SUVy niemieckie czy też japońskie. Stanowi też prawdziwą lokomotywę sprzedaży Volvo. Nic więc dziwnego, że premiera jego następcy była bardzo wyczekiwana.

XC60 drugiej generacji wygląda, w uproszczeniu, jak pomniejszone XC90. Z przodu uwagę zwracają przednie światła z "młotem Thora", czyli charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.

Wnętrze z kolei wita nas, dobrze już znanym, minimalistycznym projektem deski rozdzielczej z pionowo ustawionym ekranem systemu multimedialnego, przypominającym tablet, którym obsługujemy wszystkie funkcje samochodu.

Nowym XC60 Volvo proponuje nam wygląd i technikę XC90, ale zapakowaną w łatwiejsze w zaparkowaniu nadwozie, a wszystko to za znacznie niższą cenę. Czy jednak nowy szwedzki SUV jest faktycznie tak dobrym samochodem, jakim wydaje się być na papierze? To właśnie sprawdzamy podczas pierwszych jazd testowych drugą generacją XC60 w okolicach Barcelony. Niebawem przeczytacie o naszych wrażeniach po spotkaniu z tym samochodem.

MD

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje