Nowa cordoba

Rodziny zwykle interesują się samochodami w wersji trójbryłowej (sedan), które są przestronne i zapewniają wyższy komfort jazdy. Seat cordoba zapewnia jedno i drugie zarówno w sportowych wersjach dwudrzwiowych, jak w praktycznej wersji czterodrzwiowej.


Kiedy Centrum Techniczne Seata w Martorell miało zmodyfikować konstrukcję cordoby, inżynierowie wiedzieli, że kluczem do sukcesu jest zachowanie indywidualnego stylu modelu - solidnej sylwetki i wizerunku auta rodzinnego o "zacięciu" sportowym - przy jednoczesnym wprowadzeniu zmian w jego sportowym wnętrzu. Zmiany te dotyczyły estetyki, mechaniki, oprzyrządowania oraz konstrukcji pojazdu i doprowadziły do osiągnięcia perfekcji projektu cordoby.

Reklama

Nowy seat cordoba to połączenie wyglądu samochodu rodzinnego takiego, jakim jest toledo z elementami auta sportowego. Inna krata chłodnicy, pokrywa komory silnikowej, lepiej usytuowane reflektory, okazały przedni spoiler, duże wloty powietrza i ładnie osadzone światła przeciwmgielne, to sportowe atuty nowego produktu Seata.

W linii bocznej - jednej z cech wyróżniających cordobę spośród innych samochodów - wprowadzono tylko nieznaczne zmiany, takie jak: bardziej opływowe lusterka i listwy dachowe w kolorze nadwozia.

Tył karoserii w wersji dwu - i czterodrzwiowej to także nowy projekt. Widoczne są tutaj duże zespoły świateł tylnych z trzecią lampą światła stop. Zmieniono usytuowanie tablicy rejestracyjnej umieszczając ją w zderzaku. W centralnej części pasa tylnego "wstawiono" duży znak seata, który służy jako uchwyt do otwierania bagażnika.

Wnętrze cordoby zostało całkowicie zmienione. Każdy detal dokładnie przemyślano, począwszy od trójramiennej kierownicy, dźwigni zmiany biegów, deski rozdzielczej, tablicy rozdzielczej (więcej i większej pojemności schowki), środkowej konsoli (duży wielofunkcyjny ekran), a skończywszy na siedzeniach, poszyciach drzwi i tapicerce.

Łatwiej wymienić to, co pozostawiono niż to, co zmieniono w nadwoziu nowej cordoby; zachowano tylko zewnętrzne płyty drzwiowe, tylne błotniki, kształt bocznych okien oraz szkielet konstrukcji nadwozia. Wszystkie pozostałe elementy zmodyfikowano, przeprojektowano i ulepszono.

W nowej cordobie oferowana jest szeroka gama silników, począwszy od jednostki o pojemności 1,4 litra i mocy 60 koni mechanicznych, a skończywszy na 20-zaworowym silniki o mocy 156 koni mechanicznych!

W asortymencie oferowanych silników znajdują się jednostki o pojemności 1,4 litra o mocy 60 KM, 1,6 litra o mocy 75 KM, 1.9 SDi o mocy 68 KM, 1.9.T di o mocy 90KM i wreszcie silnik, który jest największym osiągnięciem, a mianowicie 1.9 TDi o mocy 110 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W sumie można wybierać spośród 8 wersji silników - każdy z nich ma ulepszoną konstrukcję i lepsze osiągi. Silniki o pojemności 1,4 i 1,6. litra o mocy 75 koni mechanicznych mają aluminiowe bloki cylindrów.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje