Lew naszpikowany elektroniką

Jeżdżące siedlisko elektroniki - tak najkrócej można by określić nowego flagowca firmy Peugeot. Ilość elektroniki, jaka skumulowana została w jednym tylko miejscu, czyli pod maską samochodu, jest doprawdy imponująca. Ale po kolei.


Najpierw słów kilka o nadwoziu. Jak na flagowca przystało jest ono duże i obszerne (4871/1826/1460 mm). Karoseria 607 łączy w sobie dostojeństwo i dynamikę. Długie, czterodrzwiowe nadwozie nie pozbawione jest elementów nadających mu swoistej drapieżności. Są to m.in. - jak w modelu 206 zachodzące na błotniki skośne reflektory. Stylizacja auta pomyślana została tak, aby nikt, kto je ogląda, nie miał wątpliwości co do prestiżu tego pojazdu. Klasa wyższa średnia, czyli segment E, widoczna tu jest gołym okiem. Peugeot 607 stworzono przecież m.in. po to, aby konkurować z takimi samochodami, jak BMW serii 5 czy mercedesem klasy E.

Reklama


ABS, ASP, AFU, ESP...

Gdyby pozbawić peugeota 607 wszystkich układów elektronicznych zostałaby z niego tylko blaszana skorupa. To żart oczywiście, ale nie pozbawiony podstaw. Zacznijmy od tego, co pod blachami karoserii. Tak więc układy: ABS (zapobiega blokowaniu się kół w czasie hamowania), ASP (zapobiega ślizganiu się kół w czasie rozpędzania samochodu), AFU (steruje siłą hamowania), ESP (stabilizuje tor jazdy i zapobiega przechyłom karoserii w czasie pokonywania zakrętów), AMVAR (dostosowuje zawieszenie do dziewięciu różnych stylów jazdy), DAV (inteligentnie reguluje siłę układu wspomagania kierownicy), REF (rozkłada siłę hamowania). Wszystkie te systemy mają za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. W 607 zainstalowano aż sześć poduszek powietrznych (w tym kurtyny boczne).


Mikroklimat dla pasażerów

Ciąg dalszy elektronicznego serialu znajdziemy w kokpicie peugeota 607. Oto elektroniczna klimatyzacja z możliwością stworzenia mikroklimatu osobno wokół kierowcy, osobno zaś wokół pasażera, elektroniczny, nie wymagający użycia tradycyjnej linki pedał gazu, elektronicznie, samoczynnie włączające się ksenonowe reflektory (po zapadnięciu zmroku lub np. podczas wjeżdżania w tunel), elektroniczny czujnik deszczu samoczynnie uruchamiający wycieraczki, elektroniczny kluczyk, za pomocą którego nie tylko otwiera się drzwi, ale także domyka szyby, przesuwa szklany dach i otwiera bagażnik, elektroniczny system nawigacyjny z wielkim, kolorowym, umieszczonym na konsoli wyświetlaczem, podgrzewane fotele, telefon w systemie GSM, elektronicznie sterowany, wysokiej klasy sprzęt stereo z dwunastoma głośnikami (wnętrze peugeota 607 wyciszone zostało poprzez zastosowanie znakomitej jakości wykładzin oraz specjalnie laminowanych szyb), elektroniczny czujnik, który w momencie gwałtownego hamowania samoczynnie włącza światła awaryjne ostrzegając nadjeżdżających z tyłu, wreszcie elektronicznie regulowane lusterka boczne, które reagują w momencie włączenia przez kierowcę biegu wstecznego.


Pod maską

Kokpit peugeota 607 to oczywiście wzór elegancji i szyku. Skórzana tapicerka, doskonale dopracowane szczegóły, sporo miejsca dla pięciu dorosłych osób. Do wyboru: pięciostopniowa manualna lub czterostopniowa automatyczna skrzynia biegów (ta ostatnia z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń). Wszędobylska elektronika znalazła się także pod maską peugeota 607, konkretnie zaś w silnikach. Są to trzy jednostki napędowe wykonane przy użyciu najnowszych technologii, a więc nie tylko oszczędne, ale także szalenie ekologiczne. Dwie z nich to benzyniaki, jeden zaś to ropniak. Silnik o pojemności skokowej 2230 cm sześc. posiada cztery cylindry, szesnaście zaworów i moc maksymalną 160 KM, motor o pojemności 2946 cm sześc. jest zbudowany z sześciu cylindrów ułożonych widlaście, 24 zaworów i posiada moc 210 KM. Diesel jaki zastosowano w 607-ce wykonany został przy użyciu techniki common rail i wykazuje maksymalną moc 136 mechanicznych koni.


W maju premiera

Naszpikowany elektroniką lew ma duże szanse na to, aby stać się twardą konkurencją dla dominujących na rynku firm niemieckich. Zdaje się o tym przekonywać zarówno poziom, jak i klasa francuskiego samochodu. Polska premiera tego auta odbyła się podczas Poznań Motor Show pod koniec maja.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy