Leon zawodowiec

W XXI stulecie hiszpański producent samochodów Seat postanowił wjechać nowym modelem o nazwie leon. Najdroższa wersja tego auta to samochód o napędzie na wszystkie cztery koła, sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów i silniku o mocy 180 koni mechanicznych.


Nowe auto posiada bardzo ciekawą stylizację nadwozia, łączącą cechy pięciodrzwiowej limuzyny z klasycznym coupe. Jak wszystkie pozostałe modele Seata, łatwo go rozpoznać po charakterystycznej atrapie, umieszczonym nań znaczku firmowym oraz po kroju tylnych lamp (wszystkie te cechy rodzina Seata otrzymała niedawno, przy okazji modernizacji produkowanych od lat modeli).

Niewątpliwymi zaletami samochodu, oprócz wspomnianej przed chwilą sylwetki, są: sportowy charakter, wielofunkcyjność, dynamika, wysoki standard bezpieczeństwa i stosowny do klasy pojazdu poziom wykończenia. Seat leon będzie produkowany w kilku wersjach: select, stella, signo oraz sport. Dzięki temu ma zaspokoić potrzeby najbardziej nawet wymagającej klienteli.

Reklama

W seryjnym wyposażeniu - niestety tylko na rynku niemieckim - seat leon posiada m.in: elektroniczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, ABS, system kontroli trakcji i systemy antypoślizgowe, cztery poduszki powietrzne, wysuwane lusterka tylne, sensory deszczu oraz system nagłośnienia z niezależnymi słuchawkami dla pasażerów podróżujących z tyłu.

Bardzo ciekawie przedstawia się gama montowanych pod maską leona silników. Mamy tu do czynienia zarówno z dieslami (69 KM, 90 KM oraz 110 KM w odmianie TDi) jaki z jednostkami benzynowymi (1.4 16V o mocy 75KM, 1.6 o mocy 100 KM i 1.8 20V o mocy 125 KM). Oczywiście, największym przebojem silnikowym leona będzie wspomniany motor 1,8 20V turbo o mocy 180 KM. Jest to na dziś najmocniejszy silnik w dotychczasowej historii Seata. Jego moc pozwoli leonowi na osiągnięcie szybkości maksymalnej 229 km/godz, a więc takiej, jakiej nigdy dotąd nie uzyskał żaden model produkowany przez Seata.

Ponadto wersja leona z silnikiem 1.8 20V turbo będzie wyposażona w sześciostopniową ręczną skrzynię biegów, zaś odmiana oznaczona symbolem 4 już wkrótce ma posiadać inteligentny system trakcji przy napędzie 4 x 4.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy