Laguna dwa

14 września ubiegłego roku odbyła się międzynarodowa premiera odmłodzonej wersji renault laguny. Teraz nowy pojazd trafia na polski rynek. Dziennikarze mieli już okazję sprawdzić go podczas pierwszych jazd testowych, które zorganizowano w Górach Świętokrzyskich. Laguna II pojawi się jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, zastępując dotychczasową lagunę i lagunę nevada. Poprzednie wersje auta różniły się tylko nadwoziem. Prace nad nowym pojazdem trwały 41 miesięcy i doprowadziły do stworzenia dwóch zupełnie różnych aut, nie tylko o odmiennych nadwoziach, ale również zupełnie innych wewnątrz.


Hatchback odzwierciedla dynamizm, wyrazistość i cechy auta sportowego, podczas gdy kombi to estetyczny i pełen wyrafinowania samochód rodzinny. Oba auta są większe od swoich poprzedników, o 7 cm dłuższe i 8 cm szersze. W projekcie linii nadwozia postawiono na owalne kształty. Boczne, tylne szyby hatchbacka pozbawiono dzielenia, a tylne, horyzontalne światła dopasowano do eleganckiej klapy bagażnika. Poprawiono też widoczność przez wsteczną szybę, poprzez wyraźne jej podniesienie. W kombi również dużą wagę przywiązano do tylnej części auta. Reflektory wkomponowano w tylne słupki, w których płynnie znikają boczne szyby. Charakteru dodaje płaska szyba klapy bagażnika w kształcie rozchylonej litery V.

Reklama

Wnętrze laguny II zaprojektowano z myślą o dalekich podróżach, w których wygodnie musi się czuć wszystkie pięć osób. Deska rozdzielcza swoją kolorystyką i kształtem nawiązuje do linii nadwozia. Wygodnie rozmieszczono na niej przełączniki i sterowniki urządzeń zapewniając łatwy dostęp nawet podczas jazdy. W ciekawy sposób rozwiązano zamki w drzwiach. Zdaniem projektantów Renault tradycyjne kluczyki to przeżytek. Lagunę II otwieramy przy pomocy specjalnej karty magnetycznej. Dotykamy drzwi, naciskamy przycisk i drzwi mamy otwarte. Podobnie jest w przypadku stacyjki. Wsuwamy kartę, naciskamy na start i silnik zaczyna pracować.

Laguna II to inteligentne auto. W swoim wnętrzu skrywa wiele urządzeń, jakich wcześniej nie znaliśmy, lub spotykaliśmy w bardzo drogich, luksusowych, lub sportowych samochodach. Podczas jazdy nie musimy martwić się o nic. Nawet ciśnienie powietrza w oponach jest automatycznie kontrolowane i, jeżeli to konieczne, uzupełniane. Także wyposażenie seryjne, ze sportowymi hamulcami z systemem ABS i EBV, światłami ksenonowymi oraz systemem, który pomaga kierowcy docisnąć pedał hamulca, to "towar" z wyższej półki.

Zobaczmy jak wygląda serce nowego renault. Pod maską mogą mieścić się cztery różne jednostki napędowe: silnik o pojemności 1,6 litra 16V i mocy 110 KM, 1,8 litra 16V i mocy 120 KM, 3 litry V6 24V i mocy 210 KM oraz diesel 1,9 litra dCI o mocy 120 KM. Z czasem dołączą do nich silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM oraz nowy diesel 2,2 dCI o mocy 135 KM.

Odwiedź galerię zdjęć najnowszej wersji Renault Laguny.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy