Kolejny atak Carrery

Od 2002 roku modele 911 Carrera oraz 911 Carrera 4 będą przypominały nieco bardziej Porsche 911 Turbo. Wynika to głównie ze stylistyki reflektorów pochodzących właśnie od modelu Turbo. Siłę i dynamikę przodu samochodu podkreślają nowo zaprojektowane otwory wlotowe powietrza. Z tyłu nowy model różni się od poprzednika dwoma owalnymi rurami wydechowymi oraz wyżłobieniem biegnącym na wysokości jednej trzeciej pojazdu. W kabriolecie 911 Carrera ogrzewana tylna szyba zastąpiła szybę z tworzywa sztucznego w składanym dachu.


Projektanci Porsche zmienili nie tylko wygląd zewnętrzny nowych modeli, ale zastosowali w nich również szereg nowych rozwiązań technicznych. Sześciocylindrowy silnik typu bokser zwiększył swoją pojemność z 3,4 do 3,6 litra, a skok tłoka wydłużył się z 78 do 82,8 mm. Te zmiany pozwoliły wydobyć 320 KM mocy przy 6800 obr/min oraz uzyskać maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 4250 obr/min. Mimo wzrostu mocy oraz bardziej "pełnego" przebiegu momentu obrotowego w całym zakresie prędkości obrotowych zużycie paliwa zmniejszyło się o 6% i wynosi 11,1 litra.

Reklama

Zmieniono również aerodynamikę całego pojazdu. Między innymi zwiększono o 15% przepływ powietrza chłodzącego w przedniej części pojazdu oraz zapewniono płynniejszy przepływ powietrza wokół nadkoli przednich. Mimo poprawienia właściwości jezdnych nie zmienił się współczynnik oporu powietrza i wynosi Cx=30.

Podwozie, którego budowa opiera się w znacznym stopniu na elementach sprawdzonych w poprzednich modelach, zostało udoskonalone dzięki doświadczeniom zebranym przy konstrukcji 911 Turbo i 911 GT3. Konstruktorom udało się jednocześnie podnieść poziom bezpieczeństwa i jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter prowadzenia samochodu. Zmniejszono również drgania karoserii dzięki zastosowaniu nowych obręczy kół ze stopów metali lekkich. Ich forma została podporządkowana zasadzie lekkiej konstrukcji, czego dowodem są bardzo wąskie szprychy. Seryjnie 17-calowe koła z dziesięcioma szprychami są o 3,6 kg lżejsze od poprzednich obręczy. Różnica ta jest jeszcze wyraźniejsza w przypadku kół 18-calowych z pięcioma szprychami: w porównaniu z poprzednimi ważą one o 10,6 kg mniej.

W układzie hamulcowym Porsche zastosowało sprawdzone już perforowane tarcze z czterotłoczkowym, monoblokowym zaciskiem ze stopu metali lekkich. Szczegółowe testy wykazały, że znany już układ hamulcowy z tarczami o średnicy 318 mm na przedniej osi oraz 299 mm na osi tylnej doskonale spełnia swoje zadanie również w nowych modelach Carrery.

Podobnie jak poprzednia Carrera 4 została wyposażona w napęd na wszystkie cztery koła oraz w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy PSM (Porsche Stability Management). Przy pomocy czujników rozpoznaje on, czy pojazd porusza się po torze obranym przez kierowcę. Jeśli tak nie jest, układ ingeruje w pracę hamulców poszczególnych kół przywracając stabilność jazdy. Gdy to nie wystarczy system PSM redukuje moc napędu sterując odpowiednio pracą silnika. Dzięki napędowi na cztery koła z wielotarczowym sprzęgłem wiskozowym przednie koła przenoszą zawsze od 5-40% siły napędu. Poprawiło to nie tylko właściwości jezdne ale też podniosło bezpieczeństwo jazdy.

Nowe modele 911 Carrera wyposażone są w tablicę wskaźników wzorowaną na Porsche 911 Turbo. Dolna część umieszczonego centralnie obrotomierza służy jako monitor, na którym może być jednocześnie wyświetlana większa ilość informacji. Istnieje też możliwość indywidualnego wyboru wyświetlanych danych. Do bogatego wyposażenia seryjnego należą między innymi fotele wyłożone częściowo skórzaną tapicerką, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby oraz atrakcyjne dodatki takie jak trójramienna kierownica, uchwyt na napoje czy też podświetlany schowek.


Odwiedź też galerię nowej Carrery

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy