Jeździliśmy autem za 3 miliony złotych!

To auto kosztuje, w podstawowej wersji, 780 tys. euro, czyli grubo ponad 3 miliony złotych. Do jego napędu służy hybrydowy zespół o łącznej mocy 880 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Trochę baliśmy się wsiąść za kierownicę... Porsche 918 Spyder budzi bowiem strach nie tylko z powodu ceny, ale i oszałamiających osiągów.

Umieszczona centralnie, 4,6-litrowa jednostka benzynowa V8 (608 KM), przekazująca moc na tylne koła, współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Pierwszy służy do napędu przednich (129 KM), a drugi - tylnych kół (156 KM). Energia do ich zasilania pochodzi z zestawu baterii litowo-jonowych ładowanych podczas jazdy lub z gniazdka. Ich "tankowanie" trwa 2 godziny przy napięciu 230V lub 30 min przy wykorzystaniu tzw. szybkiej ładowarki.

Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 7-stopniowa przekładnia zautomatyzowana, z dwoma sprzęgłami, połączona z elektronicznym systemem kontroli trakcji i odzyskiwania energii.

Reklama

Kierowca tego porsche ma do wyboru aż pięć trybów jazdy. W pierwszym z nich, w pełni elektrycznym (E-Power) przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 s, a prędkość maksymalna - 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 30 km.

W efekcie "918" średnio zużywa jedynie 3 l benzyny na 100 km (przy założeniu, że część tego dystansu pokonuje się dzięki zgromadzonej w akumulatorach energii).

Po drugiej stronie skali znajduje się tryb Hot Lap, pozwalający korzystać z pełnych możliwości samochodu. Sprint do "setki" zajmuje wówczas zaledwie 2,8 s. W ciągu 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h, a po 23 s od ruszenia - okrągłe 300 km/h! Wskazówka kończy swój bieg na 340 km/h.

Porsche 918 Spyder ma system czterech kół skrętnych oraz 20-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 265/35 (oś przednia) i 21-calowe z ogumieniem w rozmiarze 325/30 (oś tylna). Za skuteczne hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe - przednie o średnicy 410 mm (6-tłoczkowe zaciski) i tylne o średnicy 390 mm (zaciski 4-tłoczkowe).

Cena Porsche 918 Spyder bez podatków wynosi 780 tys. euro.

msob/magazynauto.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy