Jeszcze nowszy Civic

Honda wprowadziła na rynek nowe modele Civica: pięciodrzwiowy hatchback i sedan. W obu samochodach zastosowano całkiem nowe rozwiązania techniczne, które stawiają Hondę Civic w czołówce swojej klasy. Szczególnie dużo zmieniło się w wersji pięciodrzwiowej. Można powiedzieć, że jest to Civic nowej generacji - praktycznie całkowicie nowy model zarówno pod względem stylistyki nadwozia jak i rozwiązań wewnątrz.


Zapewnienie większej przestrzeni i komfortu jazdy przy zmniejszonych gabarytach samochodu i polepszonym bezpieczeństwie jazdy stanowiło nie lada wyzwania dla konstruktorów Hondy. Widać w nim zasadę jaka przyświecała konstruktorom - stworzenie samochodu zaczynając od wnętrza, opartego na utrzymaniu całkowicie płaskiej podłogi. Założenia te wymusiły szereg nowych rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych.

Płaska podłoga wraz z wyższą kabiną umożliwiła większą swobodę ruchów wewnątrz oraz pozwoliła na zwiększenie bagażnika do pojemności 370 litrów, a po rozłożeniu tylnych siedzeń nawet do 732 litrów (do poziomu okien).

Oprócz podłogi, na pewno charakterystyczną cechą Civica 5D jest nowatorska dźwignia zmiany biegów umieszczona na desce rozdzielczej. Rozwiązanie to jest zapożyczone z samochodów startujących w imprezach sportowych. Pozwala ona na precyzyjną i komfortową zmianę biegów dorównującą Hondzie S2000.

Reklama

Zwiększoną dynamikę nowego Civica uzyskano dzięki silnikowi nowej generacji, który pracuje płynniej, ciszej i bardziej wydajnie od poprzedniej jednostki. Jest to czterocylindrowy napęd o mocy 90 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy niższych niż dotychczas obrotach bo 4300 obr/min. Sprawiło to, że nowa Honda jest dużo szybsza i bardziej elastyczna od swej poprzedniczki. Ze startu zatrzymanego 100 km/h osiąga w jedynie 11,9 sekund, natomiast na czwartym biegu od 60 do 100 km/h osiąga w 12,3 sekundy.

Na komfort jazdy nową Hondą ma przede wszystkim wpływ zupełnie nowe zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a w zawieszeniu tylnym podwójne wahacze poprzeczne z kontrolą zbieżności. To wszystko wpływa na stabilność i łatwość prowadzenia. Dodatkowym rozwiązaniem poprawiającym sterowność auta jest elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS - Electric Power Steering). EPS - po raz pierwszy zastosowano w Hondzie NSX, S 2000 oraz Insight. System ten daje większą precyzję prowadzenia i lepsze wyczucie auta przy każdej szybkości.

Hondę Civic obejmuje gwarancja mechaniczna na 3 lata lub 100 000 km. Dzięki zastosowaniu ulepszonego odpowietrzania przedziału korbowego, zmienionej specyfikacji oleju silnikowego oraz wprowadzeniu nowego płynu chłodzącego o długotrwałym okresie użytkowania, czas pomiędzy przeglądami okresowymi zwiększył się do 20 000 km.

Wersja 4 drzwiowa nowej Hondy Civic została określona przez projektantów jako "skondensowany styl sportowy". Główne widoczne cechy stylowego sedana to krótki nawis przedni, wyższa kabina z aerodynamicznie ukształtowaną linią dachu. Tylny nawis jest dłuższy i zdecydowanie obcięty. Nowa twarz tego modelu jest podkreślona przez stylową atrapę przednią i chromowane wykończenie krawędzi maski oraz lampy tylne, które opływają tył samochodu nadając mu smuklejszy, bardziej sportowy charakter.

Opisywana w przypadku modelu 5D płaska podłoga i wyższe nadwozie sprawiły, że wnętrze nowego sedana jest większe od poprzednika we wszystkich wymiarach. Pojemność bagażnika wynosi 450 litrów i została powiększona o 38 litry. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w podłodze. Civic czterodrzwiowy został wyposażony w najnowszej generacji szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra z rozrządem SOHC, który rozpędza go ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 11,3 sekundy. Jednocześnie osiąga on moc 90 KM przy 5600 obr/min a maksymalny moment obrotowy zwiększono do 130 Nm przy niższych obrotach (4300 obr/min).

Zmiany te wpłynęły w znacznym stopniu na poprawę jego elastyczności i tak przyspieszenie w zakresie prędkości od 60-100 km/h na czwartym biegu wyniosło 11,5 sekund. Zwiększenie momentu obrotowego w średnich zakresach obrotów o około 4% sprawiło również, że kierowca zmienia biegi z mniejszą częstotliwością co czyni prowadzenie wygodniejszym. W modelu 4D podobnie jak w 5D wprowadzono zupełnie nowe zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu podwójne wahacze poprzeczne z kontrolą zbieżności. Podobnie w obu samochodach zastosowano system EPS oraz gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.

Konstruktorzy Hondy Civic spodziewają się bardzo dobrych, na poziomie czterech gwiazdek, wyników crash-testów przeprowadzanych przez EuroNCAP. Najnowsza Honda Civic to auto o kompaktowych rozmiarach i maksymalnie pojemnym wnętrzu, który jednocześnie dostarczy wiele przyjemności z jazdy.

5 Kwietnia odbędzie się oficjalna premiera nowej Hondy Civic w Polsce. Wprowadzenie nowych modeli zbiegło się z otwarciem serwisu Hondy pod adresem www.honda.pl. Można tam znaleźć wyczerpujące informacje na temat właśnie wprowadzonych oraz wszystkich istniejących samochodów Hondy dostępnych w Polsce.

Odwiedź galerię zdjęć Hondy Civic.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy