Hummer wielki

General Motors wprowadza do sprzedaży drugą generację Hummera. Ten potężny samochód przeszedł lekką kurację odmładzającą, co jednak zupełnie nie pozbawiło go wizerunku prestiżu, potęgi i autorytetu. Wewnątrz Hummer H2 nie różni się wiele od swojego poprzednika. Napędza go ten sam silnik - 6-litrowa jednostka Vortec V8, jednak teraz uzyskano z niego 325 KM. Z napędem współpracuje też ta sama, czterobiegowa automatyczna przekładnia. Z zewnątrz jednak nowy truck jest już zupełnie innym samochodem. Tutaj foto-galeria nowego Hummera H2.


Przednia część nadwozia została skrócona, środkowej nadano bardziej foremny kształt, a tył auta jest teraz bardziej przejrzysty i wraz z resztą nadwozia sprawia wrażenie skonsolidowanej całości. H2 od kwietnia przyszłego roku będzie produkowany w zakładach AM General w Indianie, a do amerykańskiej sprzedaży trafi latem 2002 r.

Reklama

Silnik Vortec 6000 V8, dysponujący mocą 325 KM, współpracujący z czterostopniową automatyczną skrzynią biegów pozwalają z ciężkiego i masywnego Hummera stworzyć samochód dynamiczny i zdolny do pokonania każdej drogi. W jeździe po drodze, kierowca może korzystać z czterech przełożeń w trybie "HI", przeznaczonym do wyższych prędkości. Gdy zaś chcemy wykorzystać Hummera H2 w trudnym terenie, idealny wydaje się być system 4WD pracujący w dwóch przełożeniach. Najniższe z nich potrafi pracować w stosunku 64:1. Sprawdza się ono idealnie podczas precyzyjnego.

W tak dużym samochodzie nie tylko napęd jest bardzo ważny, ale także hamulce. Firma Bosch skonstruowała w tym celu specjalny system hamulcowy wykorzystujący ABS i kontrolę trakcji (ABS/TSC). Aby zachować optymalną kontrolę tak ciężkiego pojazdu na śliskich nawierzchniach, ABS wykrywa i dostosowuje siłę hamowania wszystkich kół, podczas gdy TCS odpowiada za przyczepność każdego koła z osobna, zarówno przy hamowaniu, jak i przyspieszaniu. Ponadto kierowca ma do dyspozycji specjalny przełącznik uruchamiający funkcję TC2, która działa w ekstremalnych warunkach, np. na piaskach pustyni.

Krótkie zwisy z przodu i z tyłu pojazdu oraz duży rozstaw osi zapewniają stabilne prowadzenie auta. Ma to również niebagatelne znaczenie podczas najeżdżania na wysokie przeszkody, lub wjeżdżania w głębokie dziury. Hummer H2 zdaje się nie zwracać uwagi na takie utrudnienia i pokonuje je z łatwością.

Wewnątrz kabiny znajdziemy wygodne fotele, które można regulować elektrycznie na osiem różnych sposobów. Aby ułatwić kierowcy przystosowanie się do wnętrza zadbano o funkcję pamięci dwóch ustawień. W standardzie siedzenia obite są wysokiej klasy materiałem. Skóra dostępna jest jedynie jako opcja wraz z podgrzewanymi przednimi fotelami.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje