Honda Jazz 1.5 Dynamic - minivan dynamiczny

Modernizacja miejskiego minivana Hondy przyniosła nie tylko zmiany stylistyczne, ale przede wszystkim jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy domagali się mocniejszego silnika w gamie. To, jak jeździ 130-konny Jazz sprawdzaliśmy podczas prezentacji tego modelu w okolicach Rzymu.

Trudno nie zauważyć, że Jazz należy do wymierającego gatunku - minivany coraz bardziej wypierane są przez SUVy i crossovery. Model Hondy wyraźnie jednak pokazuje, że nie jest to do końca dobry trend, jako że minivany to wyjątkowo przestronne i praktyczne samochody.

Dość powiedzieć, że Jazz, mierząc niecałe 4 m długości (bez 5 mm), zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni dla czterech pasażerów mających ponad 180 cm wzrostu. Do tego dochodzi jeszcze bagażnik o niezłej pojemności, oferujący 354 l pojemności.

Zaprezentowany (w Europie) w 2015 roku roku Jazz nadal prezentuje się nieźle, więc producent zdecydował się tylko na niewielkie zmiany, obejmujące przedni pas i tylny zderzak. To, że mamy model po modernizacji, łatwo natomiast zauważyć, kiedy zdecydujemy się na pakiet Dynamic, obejmujący nakładki na zderzaki z czerwonymi wstawkami, poszerzone progi, lakierowany na czarno dyfuzor oraz czarne alufelgi w rozmiarze 16 cali. We wnętrzu natomiast znajdziemy tapicerkę z czerwonymi przeszyciami.

Reklama

Te sportowe dodatki nie są przypadkowe, ponieważ Jazz Dynamic występuje z nowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 l oraz mocy 130 KM. Honda podkreśla, że wprowadzenie go do oferty jest efektem próśb klientów, dla których wersja 1,3 l 102 KM była nieco za słaba.

Mocniejsza wersja faktycznie dodaje Jazzowi pazura i pozwala na sprint do 100 km/h w 8,7 s. Jak na japońską, wolnossącą jednostkę przystało ma ona wysokoobrotową naturę (odcięcie przy 7 tys. obr./min), ale nie trzeba wcale jej wkręcać na tak wysokie rejestry, aby uzyskać mocniejszą reakcję. Przykładowo, jadąc 80 km/h na 5. biegu, auto rozpędza się naprawdę chętnie i nie czujemy potrzeby redukowania przełożenia.

Inna sprawa, że zmiany biegów są całkiem przyjemne. Lewarek w pierwszej chwili wydaje się mieć sporo luzu, ale podczas wybierania kolejnych przełożeń okazuje się całkiem precyzyjny i nie ma tendencji do haczenia.

Z drugiej jednak strony, silnik 1,5 l okazuje się być całkiem głośny, co pogłębia fakt, że na wyższych biegach dość wolno wkręca się na wyższe obroty. Zaskoczył nas też fakt, że jadąc 100 km/h na 6. biegu obrotomierz wskazuje aż 3 tys, obr./min.

Zmodernizowana Honda Jazz w wersji Dynamic prezentuje się całkiem atrakcyjnie, a 130-konny silnik zapewnia naprawdę niezłe osiągi. Jeśli szukacie przestronnego auta miejskiego, a crossovery was nie przekonują, to ten japoński minivan jest naprawdę ciekawą propozycją. Również dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę.

MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama