Honda CR-V Hybrid: dogonić konkurencję

Japoński producent nadrabia zaległości w dziedzinie napędów hybrydowych. Niespełna dwa miesiące po premierze piątej generacji modelu CR-V, Honda prezentuje światu swojego SUVa w wersji Hybrid. Rywalizacja Japończyków w tym segmencie wchodzi w nową fazę.

Okres hybrydowy w życiu koncernu Honda rozpoczął się w 1999 roku, kiedy to na europejskim rynku rozpoczęto sprzedaż modelu Insight. W późniejszym czasie wpisy na kartach historii pojawiały się bardzo rzadko, niczym podwyżki emerytur nad Wisłą. Oprócz wspomnianego Insight’a, na Starym Kontynencie oferowane były ledwie trzy inne modele: CRZ, Civic HEV oraz Jazz HEV.

Nieco śmielej Honda poczynała sobie w Azji, ale i tak w porównaniu do rodzimego konkurenta - Toyoty, trudno było uznać ją za awangardę hybrydowego kierunku transformacji motoryzacji. Dzisiaj wraz z hybrydowym CR-V, a także anonsowanych kolejnymi również w pełni elektrycznymi modelami, Honda włącza się do rywalizacji o proekologicznego kierowcę.

Reklama

Hybrydowy SUV zbudowany został według innych założeń niż modele konkurencji: silnik konwencjonalny w przeważającym okresie działania służy jako napęd generatora prądu wykorzystywanego w motorze elektrycznym. Owszem, w określonych sytuacjach może on - silnik spalinowy - przekazywać moc bezpośrednio na koła napędzane (przednie lub obu osi), ale w takiej konfiguracji cały układ najczęściej pracować będzie wyłącznie podczas jazdy autostradowej i to wyłącznie do prędkości 120 km/h.

Więcej szczegółów, a także nasze wrażenia przekażemy Wam po zakończeniu jazd testowych. Trzeba przyznać, ze odbywają się one pod wysokim napięciem.

MW


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy