Fiat 500L Living - pierwsza jazda

Nowy Fiat to najmniejsze 7-osobowe auto na rynku.

Fiat 500L doczekał się już uterenowionej odmiany (wersja Trekking), a teraz przyszedł czas na 7-osobowego vana - 500L Living. Mimo że nowy model jest wyjątkowo kompaktowy (435 cm długości), to i tak największa wersja Fiata 500 w historii. Living jest dłuższy od 500L o 20,5 cm, ale rozstaw osi się nie zmienił i nadal wynosi 261 cm. Dwa ostatnie, składane fotele są oferowane opcjonalnie. Niestety, pasażerowie w trzecim rzędzie nie mają za dużo przestrzeni, a dorosłej osobie jest tam w ogóle ciężko usiąść. Poza tym, bagażnik ma wówczas jedynie 168 l pojemności, co może być problematyczne nie tylko podczas dłuższej podróży.

Reklama

Nową wersją 500L jeździ się łatwo i lekko. Osiągi w odmianie z najmocniejszym turbodieslem o poj. 1,6 l (105 KM) są dobre, przynajmniej z dwuosobową załogą na pokładzie. Własności jezdne i komfort również pozostają bez zarzutu, trzeba tylko pamiętać, że Living dość mocno się przechyla w łukach, a układ kierowniczy jest pozbawiony czucia. Pozostałe mechanizmy pracują dobrze.

Fiat 500L Living to porządny i dobrze wykonany samochód, który nie ma bezpośredniego konkurenta. Auta 7-osobowe cieszą się jednak coraz większym zainteresowaniem, więc 500L Living może odnieść sukces.

Dane techniczne: Fiat 500L Living

Wersja0.9 TWINAIR1.3 MULTIJET II1.6 MULTIJET II
Silnikbenzynowy, turboturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa875 cm31248 cm31364 cm3
Układ cylindrów/zaworyR2/8R4/16R4/16
Moc maksymalna105 KM/550085 KM/3500105 KM/3700
Maksymalny moment obrotowy145 Nm/2000200 Nm/1500320 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna179 km/h167 km/h180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h13,0 s15,4 s12,2 s
Zużycie paliwa w l/100 km*5,7/4,3/4,85,0/3,7/4,25,4/3,9/4,5
Cenanieustalonanieustalonanieustalona
*miasto/trasa/cykl mieszany

Łukasz Kifer

Fiat 500L 1.4 16V Pop Star - TEST

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet Climbing - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy