Fetish - wyjątkowe auto z Francji

4 lipca 2001 roku Gilda Pallanca Pastor przejął kontrolę nad jedną z niewielu pozostających na świecie niezależnych marek samochodowych, francuską Venturi. Cele firmy pozostały nie zmienione - projektowanie i konstruowanie prawdziwie sportowego i oryginalnego auta. Teraz po ośmiu miesiącach widać już efekty ciężkich prac. Na salonie w Genewie zaprezentowano bowiem koncepcyjne Venturi Fetish, które ukazuje wizję przyszłości francuskich projektantów. Ten pojazd z aluminiowym nadwoziem i 2-litrowym silnikiem N-GT o mocy 180 KM ma w przyszłości reprezentować francuską markę w różnego rodzaju wyścigach serii GT.


Kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy Venturi Fetish w halach genewskiego salonu wywołał w nas mieszane uczucia. Z jednej strony jest to auto o dużym wdzięku, delikatne i nowoczesne, jednak z drugiej posiada chyba nazbyt wymyślną stylizację jak na samochód przeznaczony do wyścigów. Ale jeśli szefowie Venturi zakładają masową sprzedaż swojego produktu prywatnym odbiorcom, to oryginalna linia może przyciągnąć do siebie zwolenników. Wszystko pozostaje kwestią gustu. Ciekawą propozycją, niespotykaną w aucie GT jest bagażnik. Wprawdzie niewielki, ale jednak. Dzięki niemu Fetish nabiera bardziej wielofunkcyjnego charakteru. Dwie osoby mogą zatem wybrać się na przejażdżkę sportowym autem, a do tego zabrać jeszcze ze sobą niewielki bagaż.

Reklama

Venturi Fetish wyposażony został we wszystkie nowoczesne rozwiązania poprawiające komfort i bezpieczeństwo, jakie może posiadać współczesny pojazd. W jego wnętrzu znajdziemy między innymi sportowe, kubełkowe siedzenia, kompozytowe materiały wykończeniowe, aluminiowe wstawki stylizacyjne, komputer pokładowy z nawigacją GPS i odtwarzaczem MP3 oraz z wyjściem umożliwiającym podłączenie własnego przenośnego komputera do systemu pojazdu, aluminiowe obręcze kół, kodowany alarm z immobilizerem, cztery 25-watowe głośniki, klimatyzację, ksenonowe reflektory oraz hamulce Brembo z ABSem.

Przedstawiciele Venturi ogłosili, że Fetish niebawem znajdzie się w sprzedaży. Już teraz można składać na niego zamówienia. Cena pojazdu wynosi około 35 tysięcy euro.


Dane techniczne Venturi Fetish:

Nadwozie: typu GT, dwuosobowe, aluminiowe, drzwi z włókien węglowych podnoszone

Wymiary: 3852/1793/1140 mm

Bagażnik: 150 litrów pojemności

Silnik: 4-cylindrowy 16v umieszczony w środkowo-tylnej części auta

Pojemność: 2000 ccm

Moc: 180 KM przy 6500 obr/min

Napęd: na tylne koła

Skrzynia biegów: 5-stopniowa

Hamulce: Brembo, wentylowane tarcze o średnicy 310 mm

Rozstaw osi: 2544 mm

Opony: 205/45R17 z przodu i 225/40R18 z tyłu

Waga: 850 kg

Prędkość maksymalna: 225 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6 s

Przyspieszenie od 0 do 1000 m: 26,5 s

Średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje