E-klasa z plecakiem

Nowy Mercedes E-klasy w wersji kombi (Estate) to uzupełnienie obecnej gamy aut klasy E, która zadebiutowała wiosną 2002 roku wersją sedan (Saloon). Nowe kombi Mercedesa wejdzie do sprzedaży w marcu 2003 roku. Przedstawiciele niemiecko-amerykańskiego koncernu są przekonani, że nowy pojazd spotka się z dużym uznaniem i zainteresowaniem ze strony odbiorców. Przypomnijmy, że poprzednia wersja kombi Mercedesa E-klasy przez 7 lat sprzedaży znalazła ponad 266 tysięcy nabywców na całym świecie, stając się tym samym jednym z najpopularniejszych pojazdów segmentu kombi w całej historii.


Kombi prezentuje podobne nowoczesne rozwiązania technologiczne, jakie znalazły zasotosowanie w wersji sedan. W jego wyposażeniu znalazły się takie elementy jak: elektrohydrauliczny system hamulcowy SBC (Sensotronic Brake Control) współpracujący z programem stabilizacji jazdy i automatycznie regulującym się tylnym zawieszeniem, przednie, boczne i okienne poduszki powietrzne i dwustopniowe ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa. Ponadto jako opcje w ofercie znalazło się 20 innych elementów, między innymi pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC, system teleinformacyjny COMAND współpracujący z odtwarzaczem DVD, czy też czterostrefowy system klimatyzacji THERMOTRONIC.

Reklama

Nadwozie Mercedesa E-klasy Estate ma długość 4850 mm co jest wartością o 32 mm większą od wersji Saloon (dłuższy tylny zwis), jednak rozstaw osi pozostał niezmieniony (2854 mm). W porównaniu do poprzedniej wersji kombi E-klasy nadwozie urosło o 23 mm w szerokość, 11 mm w długość, a rozstaw osi powiększył się o 21 mm. Takie wymiary gwarantują bardzo przestronne wnętrze, nie tylko dla pasażerów ale również dla przewożonego ładunku. Nowy pojazd może przewieźć na swoim pokładzie ładunek o masie 575 kg, i to bez utraty dobrych parametrów jezdnych. Wygodnym rozwiązaniem w nowym mercedesie jest (zamawiany jako opcja) hydrauliczny system EASY-PACK. Po wciśnięciu jednego przycisku podłoga bagażnika wysuwa się automatycznie na zewnątrz pojazdu o 40 cm ułatwiając tym samym załadunek dużych, ciężkich towarów.

Od momentu rynkowego debiutu Mercedes E-klasa Estate dostępny będzie z gamą trzech silników benzynowych i trzech jednostek wysokoprężnych CDI o mocach z przedziału 150-204 KM. Nowe napędy CDI wykorzystują system wtrysku common-rail drugiej generacji, dzięki czemu uzyskują o 8 procent wyższy moment obrotowy, o 5 procent większą moc, a na 100 km zużywają o 0,6 litra oleju napędowego mniej od obecnie produkowanych jednostek. Najmocniejsza jednostka montowana we flagowym modelu E 320 CDI dysponować będzie potężnym momentem obrotowym 500 Nm uzyskiwanym już przy 1800 obr/min. Wśród silników benzynowych znajdą się dwa napedy sześciocylindrowe, montowane w wersjach E 240 i E 320. Ponadto dostępna też będzie nowoczesna jednostka czterocylindrowa pracująca w systemie TWINPULSE. Jest to zupełna nowość łącząca w sobie kilka bardzo ważnych rozwiązań: kompresor sprężarki, intercooler, cztery zawory na cylinder oraz zmienne fazy rozrządu. Daje to wersji E 200 KOMPRESSOR moc 163 KM, a średnie zużycie paliwa nie przekracza 9,1 litra na 100 km (0,5 litra mniej od poprzednio stosowanej jednostki).

Nowy mercedes dostępny będzie w trzech liniach stylistycznych i wyposażeniowych - CLASSIC, ELEGANCE i AVANTGARDE. Każda z nich kierowana jest do innego typu odbiorców. Właściciele wersji CLASSIC znajdą w seryjnym wyposażeniu swojego pojazdu radio z odtwarzaczem CD, automatyczny system klimatyzacji, hamulce SBC, przednie, boczne i okienne poduszki powietrzne, drewniane wykończenia we wnętrzu kabiny, a także obręcze kół z lekkich stopów metali. Linia ELEGANCE prezentuje dyskretne wstawki chromu na zderzakach, listwach bocznych, klamkach drzwi oraz grillu chłodnicy. Ostatnia odmiana AVANTGARDE dysponuje specjalnie stylizowanymi zderzakami, poszerzonymi progami drzwi oraz białymi tarczami zegarów na desce rozdzielczej. W jej wyposażeniu znalazły się także bi-ksenonowe reflektory.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL