Czy Skoda Octavia to auto "terenowe"? Scout tak

Do polskich salonów Skody trafiła kolejna odmiana nowej Octavii - uterenowiony model o nazwie Scout. Co zmieniło się w stosunku do standardowej wersji sprzedażowego hitu z Mlada Boleslav?

Pierwszy Scout oferowany był w latach 2007-2013. W tym czasie na zakup auta zdecydowało się 53 600 nabywców. Zadaniem drugiej generacji jest poprawienie tego wyniku. Czy model ma na to realne szanse?

Największą zaletą auta ma być jego użyteczność. Z tego względu samochód oferowany będzie wyłącznie z nadwoziem typu kombi. Prześwit Octavii Scout wynosi 171 mm - to 31 mm więcej niż w standardowej Octavii. Do wyposażenia seryjnego należy pakiet dodatków obejmujący m.in. specjalną osłonę podwozia. Seryjnie montowane są 17-calowe koła aluminiowe z oponami o rozmiarze 225/50 R17.

Reklama

Z przodu auto wyróżnia się zmodyfikowanym zderzakiem wyposażonym w czarne nakładki z tworzywa sztucznego. W jego dolnej części znajduje się srebrzysta wstawka, która - przynajmniej w zamyśle stylistów - przypominać ma offroadowe orurowanie. W stosunku do zwykłej Octavii inny jest też kształt reflektorów przeciwmgłowych.

Czarne nakładki z tworzywa sztucznego zastosowano również na nadkolach i progach drzwi. Samochód ma także czarne, plastikowe, listwy ochronne drzwi i - lakierownae na srebrno - obudowy lusterek zewnętrznych. W tym samym kolorze dostępne są (opcjonalnie) relingi dachowe.

Zmiany we wnętrzu uznać można za kosmetyczne . Należą do nich listwy progowe z napisem "Scout" i specjalne listwy ozdobne drzwi. Plakietkę z napisem Scout otrzymały też trójramienna kierownica i lewarek zmiany biegów.

Ogromną zaletą auta jest duża przestrzeń ładunkowa. Bagażnik pomieścić może pakunki o objętości do 610 l (1740 po złożeniu oparć tylnej kanapy). Jeśli złożymy oparcie fotela pasażera, do wnętrza zapakujemy przedmioty o długości aż 2,92 m.

Jak przystało na samochód o użytkowym charakterze, Octavia Scout dostępna będzie wyłącznie z napędem 4x4. Za dołączanie tylnej osi odpowiada sprzęgło Haldex 5. generacji. Klienci nie muszą obawiać się zjazdu z utwardzonej drogi - auto legitymuje się kątem natarcia wynoszącym 16,7 stopnia i kątem zejścia 13,8 stopnia. To wystarczy, by sprawnie radzić sobie na polnych dróżkach i leśnych duktach. Standardowym wyposażeniem jest dwuzakresowy system elektronicznej stabilizacji toru jazdy i - co ważne głównie w terenie - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS).   

Klienci mają do wyboru trzy wersje silnikowe - dwie wysokoprężne i jedną benzynową. Podstawowy model ma pod maską wysokoprężny silnik 2,0 l TDI o mocy 150 KM. Jednostka sprzęgana jest z ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów i - przynajmniej w teorii - zużywa średnio 5,1 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 9,1 s - prędkość maksymalna to 207 km/h.

W ofercie jest też mocniejsza wersja 2,0-litrowego TDI rozwijająca moc 184 KM. Auto z tym silnikiem oferowane jest w standardzie z sześciostopniową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Octavia Scout w takiej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa to - wg danych technicznych - 5,1 l/100 km.

Dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano silnik 1,8 l TSI legitymujący się mocą 180 KM. Podobnie, jak mocniejszy diesel, również on oferowany jest standardowo z sześciostopniową przekładnią DSG. Motor zapewnia sprint do setki w 7,8 s i prędkość maksymalną 216 km/h. Zdaniem Skody, średnie zużycie paliwa, oscyluje w okolicach 6,9 l/100 km.  Wszystkie jednostki napędowe standardowo wyposażone są w system Start&Stop.

Ceny nowej Octavii Scout startują z pułapu 112 550 zł. Tyle zapłacić trzeba za auto z 2,0-litrowym TDI o mocy 150 KM i ręczną skrzynią biegów. Mocniejszy diesel to wydatek co najmniej 121 300 zł. Za auto z silnikiem benzynowym zapłacimy nie mniej niż 113 600 zł.

Niezależnie od wersji silnikowej, wszystkie modele wyposażone są m.in. w automatyczną klimatyzację, siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy), komputer pokładowy, tepmpomat czy automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy