Czwarta generacja Espace

Od momentu debiutu w 1984 roku powstało 870 tysięcy aut tego modelu. Jego pierwsze trzy generacje stawały się europejskimi liderami w sprzedaży minivanów. Teraz nadszedł czas na czwartą młodość Renault Espace. Francuski producent wykorzystał pomysły zainaugurowane w modelach Vel Satis i Avantime i na salonie samochodowym w Paryżu przedstawil nowego, odmienionego Espace'a. Samochód prezentuje nie tylko świeży design, ale również nowatorskie rozwiązania w dziedzinie komfortu, bezpieczeństwa i technologii.


W 2001 roku Renault Espace zanotował 5,1-procentowy udział w segmencie E na rynkach Europy Zachodniej. Sprzedano wówczas około 60 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Przez pierwsze lata sprzedaży czwartej generacji (2003-2009 r.) Renault liczy na sprzedaż 450 tysięcy Espace'ów.

Nowy model prezentuje bardziej zdecydowaną, silniejszą, a tym samym męską linię stylistyczną. Szeroko rozstawione 16- lub 18-calowe koła oraz wyrzeźbienia w bocznej linii nadwozia podkreślają wrażenie dynamiki i stabilności pojazdu. Kabina Espace IV czerpie wzorce ze współczesnej architektury i prezentuje elegancję i równowagę. Przedział pasażerki to obszar, w którym dominować ma jedno pojęcie - komfort.

Postarano się o zapewnienie większej przestrzeni na łokcie i nad głową podróżnych. W sprzedaży poza Espace IV znajdzie się też wersja nazwana Grand Espace IV. Dysponuje ona dłuższym o 20 cm nadwoziem, a co za tym idzie jeszcze przestronniejszym wnętrzem. W odmianie siedmioosobowej pojemność ładunkowa wynosi 456 litrów, natomiast w wersji dwuosobowej przekroczy 3000 litrów.

Dzięki jednobryłowemu nadwoziu możliwe jest bardzo wszechstronne wykorzystanie wnętrza. Płaska podłoga zapewnia dużą przestrzeń i funkcjonalność podczas przewożenia większych ładunków. Ma ona jeszcze jedną istotną cechę - można na niej dowolnie konfigurować ustawienie foteli. Projektanci auta potraktowali fotele każdego z pasażerów jako odrębne środowisko, co pozwoliło na precyzyjne dopasowanie się do potrzeb każdej osoby. Ogrzewanie i wentylacja może być na przykład oddzielnie ustawiana dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu pojazdu. Umożliwiają to liczne nawiewy rozmieszczone we wszystkich częściach kabiny. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą sami regulować wentylację poprzez kontrolery umieszczone przy tylnych drzwiach.

Espace IV oferuje największy na rynku szklany dach o powierzchni 2,26 metra kwadratowego. W połączeniu z przestronną szybą przednią i szerszą szybą tylną gwarantuje to przedostawanie się do wnętrza dużej ilości światła. Łącznie przeszklona powierzchnia kabiny w Espace IV wynosi 7,42 metra kwadratowego.

Do napędu nowego minivana Renault posłuży gama sześciu silników w tym dwóch jednostek sześciocylindrowych. Najmocniejszym silnikiem będzie benzynowy 3.5 V6 24v dysponujący mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm uzyskiwanym przy 3600 obr/min. Dostępna też będzie 3.0-litrowa jednostka wysokoprężna dCi osiągająca moc 180 KM i maksymalny moment 350 Nm przy 1800 obr/min. Do tego dochodzą dwa inne turbodoładowane silniki diesla - 2.2 dCi 16v o mocy 150 KM i momencie 320 Nm oraz 2.0 16v ze 165 KM mocy i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego i dwa 4-cylindrowe silniki - benzynowy 2.0 16v o mocy 140 KM i momencie 191 Nm oraz wysokoprężny 1.9 dCi o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Ponadto w ofercie znajdą się dwa rodzaje skrzyń biegów - sześciobiegowa manualna i 5-stopniowa automatyczna przekładnia Proactive.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy