206 i 307 sposobów na kombi

Czy wyobrażaliście sobie kiedyś jak może wyglądać Peugeot 206, gdybyśmy chcieli zrobić z niego kombi? Z pewnością było to zadanie bardzo trudne. Ten typ nadwozia jakby zupełnie nie pasował do sportowej i wymiarowej "dwieścieszóstki". Na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA'2001) Peugeot udowodnił, że nawet ten model może być dostępny jako kombi. Mało tego, w wersji SW (Station Wagon) zaprezentowano też większego Peugeota 307. Na razie są to wyłącznie pojazdy koncepcyjne, jeśli jednak auta zdobędą przychylność odbiorców to z pewnością trafią do seryjnej produkcji.


Peugeot 206 SW

Reklama

Mniejsze kombi oferuje, podobnie jak hatchback, bardzo sportowy wygląd. Aby go osiągnąć pomogły obniżone spoilery, podwójna końcówka układu wydechowego, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów metali, aluminiowe relingi dachowe oraz wlew paliwa w stylu samochodów serii GT. Ciekawym, ale i praktycznym rozwiązaniem jest możliwość otwarcia samej tylnej szyby bez potrzeby otwierania tylnych drzwi.

Pod maską koncepcyjnego pojazdu znajdzie się 2-litrowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik o mocy 177 KM. Wzmocniono też zawieszenie mniejszego kombi, aby zagwarantować stabilne prowadzenie. Ma to duże znaczenie przy większych wymiarach auta: 403 cm długości, 167 cm szerokości, 143 cm wysokości i 244 cm rozstawu osi.

Wesoły i odważny wystrój wnętrza wyraźnie określa grupę odbiorców Peugeota 206 SW. Według francuskiego producenta będą nimi młode rodziny ceniące sobie moc, swobodę i radosny styl. Sportowo wyprofilowane siedzenia i obicia drzwi wykonano z czarnej skóry i pomarańczowego materiału.

Peugeot 307 SW

Główną cechą większego kombi jest szklany pełnowymiarowy, panoramiczny dach będący przedłużeniem przedniej szyby. Dzięki niemu wnętrze pojazdu wypełnia światło i uczucie nieograniczonej wolności. To ostatnie wzmaga dodatkowo przesuwane i dzielone na trzy tylne siedzenie, które możemy dowolnie dopasować do naszych potrzeb. Każdy fotel może być też łatwo usunięty w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Swoją drogą całe wnętrze pojazdu jest bardzo przestronne, za sprawą dokonanych modyfikacji. Rozstaw osi zwiększono o 10 cm, nadwozie wydłużono o 11 cm i podniesiono o 2 cm w stosunku do 307 w wersji hatchback, co musiało wpłynąć korzystnie na komfort.

Sześć szyb bocznych i szyba tylna zostały przyciemnione w celu zapewnienia podróżującym odrobiny intymności. We wnętrzu znajdziemy spokojne, jasne kolory i dobrej klasy materiały wykończeniowe. Oparcia siedzeń mogą zostać złożone do przodu i wykorzystane jako praktyczne stoliki.

Czy i kiedy oba peugeoty kombi trafią do produkcji niewiadomo. Wiadomo jednak, że w gamie aut francuskiego producenta brakuje tego typu aut i należałoby jak najszybciej wypełnić tę lukę.

Koniecznie zobacz peugeoty kombi w naszej galerii

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje