Najlepsze silniki 2019 roku. Zaskoczeni?

Jury złożone z 70 dziennikarzy motoryzacyjnych, reprezentujących najważniejsze światowe rynki, już po raz 21., przyznało nagrody dla najlepszych jednostek i układów napędowych wśród aut osobowych.

Nagrody przyznawane są cyklicznie od 1999 roku. Tegoroczna edycja obejmowała aż 12 kategorii. W tym roku - po raz pierwszy - przyznano nagrody dla najlepszego napędu hybrydowego. Zmieniono też nazwy kategorii, w których przyznawane są poszczególne wyróżnienia. Zamiast dotychczasowych ograniczeń pojemności skokowej wprowadzono limity mocy maksymalnej - to ewidentny ukłon w stronę samochodów elektrycznych.

Za najlepszy silnik 2019 roku uznano benzynowe, podwójnie doładowane, 3,9 l V8 konstrukcji Ferrari. Jednostka stosowana w modelach serii 488 (GTB, Spider, Pista) zdobyła aż 425 punktów. Nagroda dla tego silnika staje się powoli tradycją konkursu. 3,9 l V8 biturbo od Ferrari uznano również za najlepszy silnik w latach: 2016, 2017 i 2018! Motor zwyciężył ponadto we tegorocznym konkursie wśród jednostek napędowych o mocy przekraczającej 650 KM. Jakby tego było mało uznano go również najlepszym silnikiem sportowym. Słabsza odmiana tej jednostki, stosowana w Ferrari Portofino i GTC4 Lusso T, zwyciężyła też wśród silników o mocach między 550 a 650 KM.

Reklama

Przyznany po raz pierwszy tytuł dla najlepszego napędu hybrydowego trafił do BMW. Jury nagrodziło układ stosowany w modelu i8 (trzycylindrowy 1,5 l z silnikiem elektrycznym). Wcześniej był on już nagradzany - jury po prostu ignorowało fakt, że jest to układ hybrydowy i porównywało go do "samodzielnych" silników o podobnej pojemności.

Ogromne powody do radości mają też przedstawiciele Jaguara. Za najlepszy nowy "silnik" uznano elektryczny napęd Jaguara I-Pace - modelu, który zgarnął już wcześniej prestiżowe tytuły Europejskiego i Światowego Samochodu Roku 2019. Napęd Jaguara zwyciężył ponadto w kategoriach: "Elektryczny Silnik Roku" oraz wśród jednostek o mocach między 350 a 450 KM.  

W najbliższej polskim nabywcom kategorii - poniżej 150 KM - zwyciężył trzycylindrowy 1,0 EcoBoost konstrukcji Forda stosowany m.in. w modelach: Fiesta, Focus, C-Max/Grand C-Max, Mondeo czy EcoSport.

Kategorię 150-250 KM zdominował Volkswagen i stosowany powszechnie w całej grupie motor 2.0 TSI/TFSI. Niemcy zgarnęli też nagrodę w kolejnej kategorii obejmującej jednostki napędowe o mocach między 250 a 350 KM. Za "Silnik Roku 2019" uznano tu motor 2,5 l turbo konstrukcji Porsche stosowany w serii 718.

Niemieccy inżynierowie tryumfowali również w kategorii silników generujących między 450 a 550 KM. Za najlepszą uznano tu konstrukcję Mercedesa-AMG - 4,0 l V8 biturbo. Jednostka stosowana jest m.in. w modelach: AMG GT, GLC, klasie E, Maybachu S oraz... przez Astona Martina w DB11 i Vantage.

PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama