Gliwicka fabryka będzie promować cyfryzację przemysłu

Należąca do grupy motoryzacyjnej PSA gliwicka fabryka samochodów Opla zaangażuje się w promowanie cyfryzacji przemysłu, dzieląc się doświadczeniem we wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Firma oraz resort przedsiębiorczości i technologii podpisały w tej sprawie list intencyjny.

"Gliwicki zakład Grupy PSA przyjmuje aktywną rolę w ramach działalności Śląskiego Centrum Kompetencji Przemysłu 4.0 i Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości" - podał w czwartek Opel.

Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości ma wspierać przedsiębiorców w obszarze transformacji cyfrowej - w zakresie procesów, produktów i modeli biznesu. Transformacja ma bazować na wykorzystaniu rozwiązań z obszaru automatyzacji, sztucznej inteligencji, technologii ICT i pokrewnych. Fundacja ma także transferować wiedzę, szkolić przedsiębiorców i demonstrować rozwiązania pozwalające na zwiększanie konkurencyjności przemysłu. Ponadto Platforma ma służyć doradztwu i budować sieci wsparcia, np. dla kadry menedżerskiej.

Reklama

Należąca do międzynarodowej Grupy PSA firma Opel Manufacturing Poland skupia dwa zakłady produkcyjne: fabrykę samochodów osobowych w Gliwicach oraz zakład silników w Tychach. Spółka ma też centra eksperckie w obszarach inżynierii i IT. W ostatnich latach polscy inżynierowie Opla opracowali wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, np. wizyjne systemy kontroli jakości czy system predykcji WeldWizard, który za pomocą odpowiednich algorytmów wychwytuje w czasie rzeczywistym pogorszenie się stanu technicznego urządzeń oraz przewiduje zbliżające się awarie.

Tym samym - jak poinformowali w czwartek przedstawiciele Opla - firma zbudowała bazę kompetencyjną, umożliwiającą pełne zaangażowanie we współpracę z instytutami badawczymi na rzecz rozwoju rozwiązań dla cyfryzacji przemysłu, a także wspieranie przedsiębiorców w integracji systemów opartych na filozofii i koncepcji Przemysłu 4.0.

"Jesteśmy gotowi pełnić aktywną rolę w ramach Platformy Przemysłu Przyszłości i promować wśród przedsiębiorców zintegrowane rozwiązania technologiczne, a także wspierać ich we wdrażaniu systemów opartych na koncepcji Przemysłu 4.0" - zadeklarował dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland Andrzej Korpak, zapowiadając zaangażowanie Opla w propagowanie wiedzy technicznej na wszystkich szczeblach edukacji, głównie poprzez dualny, czyli łączący naukę z praktyką, system kształcenia w szkolnictwie technicznym.

"Współpraca z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, a także z Politechniką Śląską i Śląskim Centrum Kompetencji Przemysłu 4.0, jest dla nas bardzo ważnym i cennym aspektem funkcjonowania, a także naturalną konsekwencją prowadzonej od lat działalności produkcyjnej i badawczej" - podkreślił dyrektor.

Przedstawiciele Opla oceniają, że firma należy do liderów stosowania nowoczesnych technologii i innowacji w przemyśle. W styczniu br. fabryka Opla w Tychach rozpoczęła produkcję silników benzynowych PureTech, stosowanych w pojazdach Grupy PSA, której częścią jest Opel. Inwestycja kosztowała 250 mln euro. Zdolności produkcyjne zakładu sięgną 460 tys. silników rocznie. Łącznie w tyskim zakładzie powstaje 16 różnych typów trzycylindrowych silników benzynowych turbo o pojemności 1,2, dostosowanych zarówno do aut z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. W ramach przygotowań do produkcji zmodernizowany zakład wdrożył wiele nowoczesnych rozwiązań, wprowadzając procesy i standardy jakości obowiązujące w Grupie PSA.

Zakład w Tychach jest jedną z dwóch polskich fabryk Opla - główną jest wytwarzający przede wszystkim model Astra zakład produkcji samochodów w Gliwicach, gdzie pracuje obecnie ok. 2,6 tys. osób. Fabryka w Tychach zatrudnia ponad 500 pracowników, z perspektywą wzrostu zatrudnienia do ok. 800 osób po zakładanym w tym roku uruchomieniu trzeciej zmiany.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy