Budowa drogi S7 nie będzie oznaczać wielu wysiedleń pod Warszawą

Wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska w ciągu drogi S7 ominie podwarszawskie Łomianki - poinformował Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To bardzo dobra informacja dla mieszkańców podwarszawskich Łomianek, które trasa ominie.

"Otrzymaliśmy wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzję środowiskową dla północnego wylotu S7 z Warszawy w kierunku Gdańska. Dotyczy ona odcinka od Kiełpina na obecnym przebiegu DK7 do warszawskiej Trasy Armii Krajowej czyli S8. Dodajmy, że na przyszłą S7 od Płońska do Czosnowa opracowywana jest już koncepcja programowa, a na odcinek od Czosnowa do Kiełpina szukamy wykonawców tej dokumentacji." - powiedział Krynicki.

Przyszły odcinek S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami. Projektowana droga posiada długość około 12,9 km i w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem "Kolejowa" droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.

Reklama

Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów "Wółka Węglowa" i "Janickiego". Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł "Generała Maczka" a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł "NS". Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S-7 będzie możliwy poprzez następujące węzły:  "Kolejowa", Wólka Węglowa", "Janickiego", Gen. Maczka, "NS" (połączenie z Trasą Armii Krajowej S-8).

"Jesienią 2018 roku planujemy ogłosić przetarg na koncepcję programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, aby na początku 2019 r. móc podpisać umowę na jej wykonanie. Następnie po otrzymaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia postępowania przetargowego na projekt i budowę trasy w latach 2020 - 2021 wyłonić wykonawcę i podpisać z nim umowę, aby móc udostępnić ekspresowy wylot ze stolicy w stronę trójmiasta w latach 2024-2025." - mówi Jan Krynicki.

Na następny odcinek trasy Czosnów - Kiełpin trwa, ogłoszony 16 lutego br., przetarg na koncepcję programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Podpisanie umowy planowane w połowie roku. Natomiast rozpoczęcie przetargu na wykonawcę w trybie projektuj i buduj planowane jest na jesień przyszłego roku, dzięki czemu można by podpisać umowę na zadanie jeszcze w 2020 r. Zachowanie tego harmonogramu pozwoliłoby udostępnić trasę kierowcom w pierwszej połowie 2024 r.

Na kolejny fragment trasy między Czosnowem a Płońskiem, 25 stycznia została podpisana umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej. Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu na projekt i budowę w 2019 r. i podpisanie umowy z wykonawcą na początku 2020 r., aby móc następnie udostępnić kierowcom trasę przed końcem 2023r.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy