Motoryzacja na targach

Już wczoraj o godzinie 20.00 w Teatrze Wielkim w Poznaniu odbyła się uroczystość otwarcia jubileuszowej, dziesiątej już, edycji targów przemysłu motoryzacyjnego. Dzisiejszy dzień targów, będzie dniem prasowym, a w kolejne dni, tj. od 25 do 30 maja, targowe ekspozycje 800 wystawców zwiedzi - jak przewidują organizatorzy - 120 tysięcy osób. Wzorem lat poprzednich, patronat nad targami sprawuje minister transportu i gospodarki morskiej.

Oceniając działalność organizatora targów czy jego poszczególne produkty, należy pamiętać, że targi stanowią pewnego rodzaju lustro, w którym odbija się gospodarka i jej kondycja. Wśród czterech czynników koniecznych do tego, aby targi odbyły się z powodzeniem, jest oczywiście dobra kondycja sektora, którym targi są poświęcone; pozostałe to: rynkowa gospodarka, a także umiejętności i operatywności organizatora oraz dobre przygotowanie udziału ze strony uczestników targów.

Jeszcze w roku poprzednim targi te stanowiły odzwierciedlenie dynamicznie rozwijającego się rynku motoryzacyjnego, którego najlepszą wizytówką jest ponad 640.000 nowych samochodów kupionych w Polsce w 1999 roku (był to wynik rekordowy, o ponad 120.000 egzemplarzy lepszy niż rezultat odnotowany rok wcześniej). Niestety, w roku ubiegłym - jak wiadomo - na polskim rynku motoryzacyjnym odnotowano duży, ponad 25-procentowy, spadek sprzedaży.

Reklama

Z satysfakcją i nadzieją należy jednak zauważyć, że mimo spadku sprzedaży samochodów osobowych i ciężarowych, zapowiadanych zwolnień pracowników w firmach samochodowych, oponiarskich i produkujących części zamienne, targi zapowiadają się naprawdę atrakcyjnie, a POZNAŃ MOTOR SHOW pozostaje największą i najbardziej reprezentacyjną imprezą motoryzacyjną w Europie Środkowo-Wschodniej.

Z pewnością największym zainteresowaniem zwiedzających cieszyć się będą pokazy premierowe. Wśród nowości Poznań Motor Show 2001 będą m.in. Alfa Romeo 147, BMW 3 Compact oraz M3, Chrysler Sebring i Voyager, Citroen C5, Daewoo Matiz K-line i S-line, Fiat Stilo, Ford Mondeo, Honda Civic, Hyundai Santa Fe oraz Lantra, Jaguar X-type, Jeep Cherokee, Kia Magentis, Lancia Thesis, Lexus RX 300 oraz LS 430, Mercedes C Sportcoupe oraz długa wersja klasy A, Nissan Almera sedan oraz Tino, Opel Astra Cabrio, Peugeot 206 CC oraz 307, Renault Laguna i Clio, Skoda Fabia sedan oraz Octavia RS, Suzuki Ignis, Toyota Avensis i Rav 4. Ponadto, niemal pełna oferta handlowa polskiego rynku, a także auta tuningowe i pojazdy futurystyczne (po raz pierwszy w Polsce zobaczyć będzie można rewolucyjne prototypy - Fiat Ecobasic oraz Renault Fiftie).

W targowej ofercie znajdą się też samochody dostawcze i ciężarowe (m.in. premierowe pokazy nowych serii Daf - LF i CF), przyczepy i naczepy, autokary oraz motocykle (z sensacyjnym Muench Mammut 2000, kosztującym ponad 85 tysięcy euro), części zamienne i akcesoria oraz ogumienie, wyroby branży chemicznej, wyposażenie warsztatów i stacji obsługi oraz narzędzia, środki do pielęgnacji i konserwacji pojazdów. W targach uczestniczyć będą firmy zajmujące się sprzedażą (kredytowanie, leasing) i ubezpieczaniem samochodów. Obecne będą również wydawnictwa motoryzacyjne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: targ | targi | motoryzacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama