Alfa Romeo powraca na rajd Pekin-Paryż

Marka Alfa Romeo powróciła na wyjątkowo trudny rajd oldtimerów liczący około 14.000 kilometrów. Trasę pokonają dwa zabytkowe modele Giulii, do których dołączy w Paryżu nowa Giulia, najnowsza sportowa limuzyna Alfa Romeo.

Alfa Romeo bierze udział w piątej edycji rekonstrukcji historycznego rajdu Pekin-Paryż, który odbył się w 1907 roku. Za kierownicą zasiadał książę Scipione Borghese i Ettore Guizzardi, którym towarzyszył specjalny wysłannik Corriere della Sera, dziennikarz Luigi Barzini. Poprzednie rekonstrukcje miały miejsce w latach 1997, 2007, 2010, 2013 i 2014.

W edycji 2007 sukces odniosła Giulietta T.I.  W 2016 roku, trasę o długości 13 695 km, pokonają dwa zabytkowe modele Alfa Romeo Giulia, których legendarne dziedzictwo sportowej limuzyny spod znaku węża Viscontich można znaleźć w najnowszej Giulii. Ten nowy sportowy model Alfy Romeo jest najpełniejszym wyrazem koncepcji "meccanica delle emozioni" (mechanika emocji). Dwa modele biorące udział w rajdzie oldtimerów to Giulia 1.300 Ti z 1969 roku i Giulia Super 1.3 z 1973 roku.

Samochody wyruszyły z Pekinu 12 czerwca i dotrą na Place Vendôme w Paryżu 17 lipca, po 36 dniach niezwykle trudnej, ale fascynującej trasy przebiegającej przez 11 krajów: Chiny, Mongolię, Rosję, Białoruś, Polskę, Słowację, Węgry, Słowenię, Włochy, Szwajcarię i Francję. Dwa najtrudniejsze etapy zarówno dla kierowców, jak i dla samochodów to pustynia Gobi i Mongolia. W rajdzie weźmie udział siedem drużyn z Włoch, w tym pięć zespołów za kierownicą modeli Alfa Romeo Giulia: dwa samochody z Muzeum Alfy Romeo/Scuderia del Portello i trzy auta prywatne.

Drużyna Scuderia del Portello, oficjalnego klubu Alfa Romeo, będzie wspierana zarówno przez brand Alfa, jak i Mopar oraz Gold Sponsor - sponsora imprezy, którego logo pojawi się na samochodach. Mopar będzie służyć wsparciem technicznym na kilku etapach europejskich. Dodatkowo drużyny będą miały do dyspozycji linię produktów merchandisingowych, zawierająca m.in. odzież z logo Mopar.

Reklama

Dodatkowe wsparcie dla zespołów zapewni również Gold Sponsor, Petronas Lubricants, partner techniczno-handlowy, który produkuje i dostarcza oleje silnikowe i płyny eksploatacyjne do samochodów Grupy FCA. Marka Petronas Selenia będzie widoczna na dwóch Giuliach w nowej formie graficznej zaprojektowanej z okazji 25 lat wprowadzenia na rynek. Logo marek Alfa Romeo, Mopar i Selenia pojawi się na odzieży techników i serwisantów. 

18 lipca 2016 r. w Motor Village w Paryżu, na Champs Elysées, odbędzie się uroczyste zakończenie imprezy, podczas którego publiczność będzie mogła podziwiać nową Giulię. W zakończeniu weźmie udział również Mopar, który zaprezentuje nowości w gamie produktów merchandisingowych i akcesoriów.

Dowiedz się więcej na temat: Alfa Romeo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy