Zniszczyć czy ocalić?

Firmy motoryzacyjne szukają coraz bardziej niekonwencjonalnych form reklamy swoich produktów. Nie inaczej postępuje Seat. Hiszpańska firma postanowiła zbadać "morale" naszego społeczeństwa proponując niezwykły eksperyment.

Przez kolejne 10 dni, na terenie jednego z centrów handlowych w Łodzi, można oglądać nietypowo "zaparkowany" samochód. Czerwony seat altea został podwieszony pionowo na dźwigu, na wysokości przeciętnego wieżowca. O tym, czy samochód zostanie wypięty z liny i rozbije się o specjalnie przygotowaną betonową płytę, czy też zostanie ocalony i nienaruszony zjedzie na dół zadecydować może każdy... za pomocą SMS-a.

Reklama

Vox populi, vox Dei - o losie samochodu zadecydują wyniki demokratycznego głosowania.

Podsumowanie wyników nastąpi 20 sierpnia (niedziela) o g. 18.00 podczas finału imprezy.

Akcja "Zniszczyć czy ocalić" została opracowana nie tylko pod kątem spektakularnego show, ale także jako eksperyment, który wywoła dyskusję w środowisku badaczy z zakresu nauk społecznych. To także nawiązanie do antycznych walk gladiatorów.

Czy to kontrowersyjny spektakl, czy wartościowy eksperyment?

Celem akcji "Zniszczyć czy ocalić" jest m.in. znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy drzemiący w człowieku odwieczny instynkt destrukcji poległ w starciu z ewoluującą kulturą, czy też wręcz przeciwnie - trzyma się mocno, za nic mając oficjalnie obowiązujące normy i wartości.

Kluczowym elementem akcji "Zniszczyć czy ocalić" jest... blog, czyli internetowy notatnik. Znajdą się na nim relacje z akcji, dzień pod dniu, ze zdjęciami oraz materiałem wideo, a także będą na nim publikowane opinie ekspertów. Poza funkcją informacyjną blog będzie ogólnodostępną trybuną, gdzie każdy będzie mógł wyrazić emocje związane z akcją "Zniszczyć czy ocalić".

Cóż, w redakcji mamy nieodparte wrażenie, że po 20 sierpnia czerwona altea z hukiem runie na ziemię. I wydaje nam się, że w Seacie dobrze o tym wiedzą...

Dowiedz się więcej na temat: Seat | eksperyment

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje