Ulubione samochody kobiet. Zgadzasz się z tym wyborem?

Polki stanowią stale rosnącą grupę użytkowników dróg w naszym kraju. Nic zatem dziwnego, że producenci samochodów coraz częściej biorą pod uwagę preferencje żeńskiej części populacji kierowców.

Na co kobiety zwracają uwagę przy wyborze auta i które modele uważają za najbardziej atrakcyjne?

Obecnie przedstawicielki płci żeńskiej stanowią ponad jedną trzecią polskich kierowców. Liczba kobiet i mężczyzn młodego pokolenia na drodze powoli wyrównuje się - według raportu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, dziewczyny w wieku 18-24 stanowiły 42 proc. osób posiadających prawo jazdy. Co więcej - jak wynika z badań, liczba kobiet na polskich drogach rośnie szybciej niż liczba mężczyzn, niezależnie od grupy wiekowej.

- Producenci samochodów doceniają potencjał, jaki tkwi w tej nowej i szybko rosnącej grupie klientów. Na rynku pojawia się coraz więcej modeli tworzonych z myślą o gustach i potrzebach płci pięknej - mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. - Dla kobiet estetyka wciąż ma większe znaczenie niż w przypadku mężczyzn, jednak wygląd przestaje być głównym czynnikiem decyzyjnym. Wybór zależy ściśle od funkcji, jaką auto ma pełnić. Dlatego coraz bardziej liczy się funkcjonalność wnętrza i komfort jazdy. Wiedza na temat samochodów wśród kobiet będzie rosła i już wkrótce ich decyzje podyktowane będą w większym stopniu jakością kojarzoną z marką oraz ekonomią jazdy czy mocą silnika.

Reklama

Panie traktują samochód jako narzędzie ułatwiające codzienne życie, dlatego to, jaki rodzaj czterokołowca wybiorą, świadczy w dużym stopniu o roli, jaką maszyna pełni na co dzień. Inny model wybierze studentka, inny biznesmenka, a inny mama dwójki małych urwisów. Eksperci serwisu motogielda.interia.pl sprawdzają, jakie modele oferuje rynek dla każdej z tych grup oraz ile kosztują wymarzone cztery kółka dla kobiet na rynku wtórnym.

Małe, zwinne i ładne

Młode kobiety, które pracują lub uczą się w dużych miastach, planujące zakup swojego pierwszego wymarzonego auta, będą szukać maszyny o kobiecych kształtach, która dobrze się prezentuje dzięki nowoczesnemu i niebanalnemu designowi. Ważne są też małe gabaryty, żeby sprawnie poruszać się po ulicach miejskiej dżungli oraz łatwo parkować.

Wybór w tej kategorii samochodów jest dość spory, ale nasze główne typy to mini cooper oraz absolutny hit ostatnich lat - okrzyknięty najpiękniejszym i najbardziej seksownym samochodem na świecie - Fiat 500. 5-6-letniego mini w serwisie motogielda.interia.pl znaleźć można już za około 25 tys. zł. Za 20 tysięcy natomiast możemy stać się posiadaczkami 3-letniego fiata z silnikiem diesla.

Kobiety pokochają ponadto najnowszą propozycję renault - twingo miss sixty. To, co go wyróżnia, to z pewnością elegancka sylwetka, oryginalne wzornictwo i ekskluzywne wyposażenie, a także wnętrze zaprojektowane z myślą o potrzebach kobiet. Na motogielda.interia.pl znaleźliśmy nowy model w cenie 37,2 tys. zł.

Dużo tańszą propozycją będzie kobiecy ford ka. Model, od wprowadzenia na rynek w połowie lat 90., zachwycał swoją oryginalną, bardzo pogodną - często określaną jako "zawadiacka" - stylistyką. Rocznik 2004 dostępny jest już za około 9-10 tys. zł. Nissan micra to kolejne auto idealne do jazdy miejskiej. Oprócz ciekawego designu, jego zaletą jest duża, jak na tak mały samochód, dynamika jazdy oraz mała awaryjność. W serwisie motogielda.interia.pl znaleźliśmy 6-latka za 12,5 tys. zł, ale rocznik 2002 można znaleźć już za 9 tys. zł.

Doskonale znana i lubiana w gronie kobiet-kierowców jest również toyota yaris. To zwrotne i dynamiczne auto z wyjątkowo oszczędnym silnikiem, dzięki czemu sprawdza się również podczas dalszych wypadów poza miasto. Ceny 9-letnich modeli z silnikiem benzynowym 1.0 zaczynają się od 10 tys. zł. Ten sam rocznik diesla to koszt minimum 13-14 tys. zł.

Elegancki szyk

Polskie kobiety sukcesu widzą siebie coraz częściej w drogich limuzynach lub luksusowych sportowych autach o niesamowitych osiągach. Prym w tej kategorii wiedzie elegancki jaguar XF o drapieżnej sylwetce dzikiego kota, wybrany przez dziennikarki z całego świata Kobiecym Samochodem Roku 2010.

Z analizy ofert serwisu motogielda.interia.pl wynika, że za tej klasy wóz zapłacimy minimum 128 tys. zł. Jeszcze droższy okazuje się audi TTS, zwycięzca w kategorii samochodów sportowych. To auto idealne dla miłośniczek dynamicznej jazdy - jego serce bije z mocą 272 koni mechanicznych, co daje niezłe przyspieszenie przy niskim jak na tego typu samochód spalaniu. Wersja kabrio z 2009 roku na internetowej giełdzie motoryzacyjnej dostępna jest za około 151 tys. zł.

Praktyka przede wszystkim

Mamy stawiają na duże i solidne wozy rodzinne typu combi, VAN albo SUV, którymi zawiozą dzieci do szkoły, przywiozą duże zakupy i wyjadą całą rodziną na wakacje. Dlatego zwracają uwagę przede wszystkim na praktyczne aspekty posiadania danego modelu. W poszukiwaniu idealnego wozu zwrócą uwagę na takie elementy, jak komfort jazdy, przestronność, wielofunkcyjność oraz troska o bezpieczeństwo.

Te cechy posiada z pewnością peugeot 3008, wybrany w plebiscycie motoryzacyjnym "Twojego Stylu" kobiecym samochodem roku 2009 w kategorii aut rodzinnych. Koszt zakupu nowego modelu za pośrednictwem serwisu motogielda.interia.pl to 65 tys. zł. 2-letniego "francuza" nabyć można już za 48,5 tys. zł.

Nieco większym obciążeniem dla budżetu domowego będzie Hyundai IX35. Jednak wygoda i przestronność wnętrza oraz bagażnik o pojemności 465 litrów, czyni model równie ciekawym rozwiązaniem dla rodziny 2+2. Opływowa linia czyni z tego nieco wyrośniętego samochodu całkiem przyjemne w wyglądzie auto, a stylistyka wnętrza sprawia, że każda kobieta będzie się dobrze w nim czuła. Ceny tegorocznego modelu z silnikiem benzynowym w wersji Classic, oferowanego na sprzedaż w serwisie motogielda.interia.pl, zaczynają się od 71 tys. zł. Roczny diesel z automatyczną skrzynią biegów, napędem na cztery koła, wyposażony dodatkowo m.in. w tempomat, stabilizator toru jazdy oraz czujnik parkowania to już koszt około 100 tys. zł.

Dowiedz się więcej na temat: producenci samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama