Nissan Pitch-R. Niezwykła autonomiczna konstrukcja

Nissan, który jest sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów i partnerem UEFA, podczas tegorocznego finału w Kijowie, pokazał niezwykłego autonomicznego robota.

Nosi on nazwę Pitch-R, a jego główną zdolnością jest tworzenie boisk piłkarskich dla amatorów. Robot wykorzystuje przy tym opracowaną przez Nissana technologię wspomagania kierowcy ProPILOT.
Pitch-R, wyposażony jest w cztery pokładowe kamery, moduł GPS i systemy unikania kolizji. Robot sam rysuje linie na trawie, asfalcie lub nawierzchni szutrowej, używając przyjaznej dla środowiska, rozpuszczalnej farby.

Pitch‑R jest zasilany z akumulatorów. Uruchomiony robot autonomicznie skanuje otoczenie w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca na boisko. Nierówna nawierzchnia nie stanowi dla niego żadnego problemu — Pitch‑R ominie każdą przeszkodę.

Reklama

Robot może wytyczać boiska dla drużyn 5-, 7- i 11‑osobowych. Cała operacja zajmuje niespełna 20 minut.

Efektem jego pracy jest perfekcyjnie zaaranżowane boisko zgodne z profesjonalnymi standardami UEFA, na którym z powodzeniem mógłby zagrać Liverpool z Realem Madryt. Tym bardziej zaspokoi ono potrzeby amatorów trenujących w weekendy lub po pracy.

Nissan zbudował Pitch‑R specjalnie z myślą o amatorskich drużynach podwórkowych. To pierwszy z serii zaawansowanych prototypów wykorzystujących technologie Nissan Intelligent Mobility. Kolejne konstrukcje zostaną zaprezentowane w trakcie następnej edycji rozgrywek UEFA Champions League.

ProPILOT jest zasadniczym elementem koncepcji Nissan Intelligent Mobility, czyli podejścia firmy do zmian w zakresie zasilania i prowadzenia pojazdów oraz ich integracji ze społeczeństwem. Nissan rozpoczął niedawno w Europie dostawy stuprocentowo elektrycznego modelu Leafnowej generacji, będącego wizytówką Nissan Intelligent Mobility.

Ponad 34 000 europejskich kierowców wybrało nowego Nissana Leaf.

W Kijowie Nissan przedstawił także pierwszą na świecie prototypową technologię, która umożliwia samochodowi uczenie się od kierowcy. System Brain-to-Vehicle interpretuje fale mózgowe kierowcy, starając się przewidzieć jego kolejne decyzje. Na przykład, rozpoznając zamiar hamowania lub skręcenia, technologia przygotowuje samochód do rozpoczęcia manewru z wyprzedzeniem od 0,2 do 0,5 sekundy. Zwiększa to bezpieczeństwo i komfort prowadzenia pojazdu oraz poczucie pewności za kierownicą.

Finał w Kijowie był okazją do przypomnienia, że Nissan jest oficjalnym sponsorem UEFA Champions League już od czterech lat. Współpraca ta została niedawno przedłużona do sezonu 2020-21.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy