Jak Polacy wybierają ? Najważniejsza jest cena...

Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze opony są jej cena i marka.

Zaraz po nich, kierowcy patrzą na zrównoważenie cech opony w każdej z trzech kategorii - bezpieczeństwa, trwałości i oszczędności paliwa. Badanie towarzyszy VII edycji akcji "Ciśnienie pod kontrolą" organizowanej przez Michelin i Statoil w całej Polsce. Podczas "Tygodnia Dobrego Ciśnienia", który kończy się dzisiaj (07.10), organizatorzy akcji chcą zmierzyć ciśnienie w ponad 15 tysiącach samochodów na 30 stacjach Statoil w 21 miastach w Polsce. Podczas akcji kierowcy mogą dowiedzieć się m.in. jak prawidłowo dbać o stan swojego samochodu.

Reklama

Najczęstszymi czynnikami, na który zwracają uwagę kierowcy jest cena (62%), marka opony (37%) oraz parametry techniczne (27%). Te ostatnie są ważniejsze dla osób po 30. roku życia niż dla młodszych kierowców.

Mężczyźni przykładają większą wagę do marki produktu oraz jego parametrów technicznych. Kobiety zaś częściej kierują się sugestiami sprzedawców.

Wyjąwszy czynnik ceny, dla większości kierowców nie ma żadnego elementu, który miałby dominujący wpływ na ich decyzje zakupowe. Traktują więc podobnie zarówno bezpieczeństwo, trwałość produktu, jak i ekonomikę jazdy - 60% kierowców biorących udział w badaniu preferuje zrównoważone cechy we wszystkich trzech kategoriach. Dlatego też najchętniej kupują opony o zrównoważonych osiągach.

Opony są uważane przez kierowców jako trzeci najważniejszy czynnik wpływający na bezpieczeństwo jazdy (po hamulcach i zawieszeniu). O dużym znaczeniu opon zdecydowanie częściej pamiętają kierowcy w wieku 30-59 lat niż osoby po 60. roku życia.

Kobiety wyżej niż mężczyźni oceniają znaczenie oleju silnikowego oraz świateł dla bezpieczeństwa jazdy. Mężczyźni zaś częściej zwracają uwagę na zawieszenie pojazdów.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy