Biały kolorem przedstawicieli handlowych? Nie tylko!

Wygląda na to, że Europejczycy są raczej konserwatywni, jeśli chodzi o ulubione kolory samochodów. Ciekawe zestawienie dotyczące tej kwestii przygotował jeden z chemicznych potentatów - koncern BASF.

Od lat absolutnym numerem 1 w zestawieniu najpopularniejszych kolorów nowych aut na Starym Kontynencie jest biały. W zeszłym roku na taki kolor powłoki lakierowej nadwozia zdecydowało się aż 29 proc. europejskich nabywców. Kolejne miejsce - z 19 proc. udziałem w rynku - zajmuje klasyczna czerń. Ostatni stopień podium (18 proc. udziału) to różne odcienie szarości.

Reklama

Biały, czarny i szary dominują we wszystkich segmentach rynku. W zależności od klasy pojazdu zmienia się jednak ich udział w ogóle sprzedaży. Najbardziej konserwatywni wydają się być nabywcy samochodów luksusowych. W tym przypadku czarny stanowi aż 34 proc. ogółu sprzedaży. Dla porównania, w segmencie najmniejszych aut miejskich udział tego koloru to zaledwie 15 proc.

Niezależnie od klasy pojazdu stosunkowo dużą popularnością cieszą się też: srebrny (12 proc. udziału w rynku), niebieski (10 proc. udziału w rynku) i czerwony 6 proc. udziału w rynku). Najbardziej kolorowo jest w segmentach samochodów popularnych klas A, B i C. 

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje