Volvo, Jaguar a może Land Rover? Którą markę uważasz za lepszą?

Chociaż wśród marek premium pierwsze skrzypce grają od lat producenci z Niemiec, na światowym rynku coraz śmielej poczynają sobie Brytyjczycy i Szwedzi.

Ofensywa modelowa Jaguara i Land Rovera w połączeniu z wprowadzeniem do oferty nowych Volvo z rodziny 90 sprawiły, że każdy z producentów notuje właśnie rekordowe wyniki sprzedaży!

O ciekawe zestawienie pokusił się instytut Samar. Wynika z niego, że w ubiegłym roku Jaguar Land Rover osiągnął historyczny wynik dostarczając klientom 583 313 samochodów. To aż o 20 proc. więcej niż dwa lata temu!

Na tym tle osiągnięcia Szwedów wydają się skromniejsze. W ostatnich dwunastu miesiącach na nowe Volvo zdecydowało się 534 332 nabywców, czyli o 6,2 proc. więcej niż dwa lata temu.

Reklama

Nie sposób jednak przeoczyć, ze statystyki publikowane przez Brytyjczyków obejmują dwie marki - Jaguara i Land Rovera. Gdy przyjrzeć się im bliżej okaże się, że ten pierwszy dostarczył klientom "zaledwie" 148 730 samochodów. Patrząc z tej perspektywy pozycja szwedzkiej marki jest więc wyjątkowo silna. Brytyjczykom należą się jednak ogromne gratulacje. W porównaniu do roku 2015 sprzedaż Jaguara wzrosła bowiem o rekordowe 77 proc!

W Polsce - w zależności od pryzmatu, przez który patrzymy na liczby zarejestrowanych nowych aut - liderem segmentu premium w 2016 był... Mercedes lub BMW. Firma ze Stuttgartu sprzedała 12 673 samochody. Dealerzy marki z Bawarii dostarczyli nabywcom 12 498 aut. Kontrowersje budzi jednak kwalifikowanie do segmentu premium osobowych wersji Mercedesa Vito. Po odjęciu sprzedaży tego pojazdu na pozycję lidera wysuwa się BMW. Żadnych wątpliwości nie budzi natomiast ostatni stopień podium okupowany przez Audi. W zeszłym roku polscy nabywcy zdecydowali się na 10 787 nowych samochodów marki z Ingolstadt.

Nad Wisłą samochody ze znaczkiem Volvo cieszą się zdecydowanie większym powodzeniem niż Jaguary i Land Rovery. Sprzedaż marki Volvo jest przeszło pięciokrotnie wyższa, niż skumulowany wynik Jaguara i Land Rovera.

Szwedzki producent - z wynikiem 7 741 sprzedanych samochodów - sklasyfikowany został na 4. miejscu wśród marek premium. Piąte miejsce w zestawieniu zajmuje Lexus. W zeszłym roku Japończycy sprzedali w Polsce 3 436 samochodów, co stanowi wynik aż o 36 proc. wyższy niż dwa lata temu!

Land Rover - z wynikiem 962 sprzedanych pojazdów - zajmuje 7. pozycję w rankingu popularności marek premium. Zaraz za nim - ze sprzedażą na poziomie 540 egzemplarzy - sklasyfikowano Jaguara.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy