ViaTOLL dostał aplikację. Jakie ma możliwości?

​Kierowcy korzystający z elektronicznego systemu poboru opłat mogą mieć dostęp do swojego konta w swoim smartfonie. Specjalna aplikacja mobilna umożliwi sprawdzenie salda czy doładowanie konta na urządzeniach z systemem Android oraz iOS.

- Poprzez aplikację udostępniliśmy podstawowe funkcjonalności z punktu widzenia użytkownika. Po pierwsze, zyskuje on możliwość sprawdzenia w dowolnym momencie salda umowy, po drugie, możliwość doładowania konta dostępnymi metodami płatności w systemie viaTOLL. Po trzecie, może także sprawdzić trasę do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta - to się dzieje dynamicznie, np. w drodze - wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Katarzyna Bołtowicz, kierownik działu obsługi klienta w Kapsch Telematic Services.

Dzięki aplikacji kierowcy zyskają dostęp do informacji o stanie konta również w systemie viaAUTO, przeznaczonym dla samochodów osobowych.

Reklama

- Kierowcy mogą sprawdzić stan konta viaTOLL poprzez telefoniczne centrum obsługi klienta, poprzez panel samoobsługowy na stronie www.viatoll.pl, a także poprzez bezpośredni kontakt z personelem na stacjach paliw i w innych Miejscach Obsługi Klienta - mówi Bołtowicz.

Jak podkreślają przedstawiciele operatora, uruchomienie aplikacji to reakcja na potrzeby użytkowników. KTS wspólnie z GDDKiA bada opinie kierowców na temat m.in. preferowanych form płatności czy form komunikowania się. Badania pokazały również szerokie wykorzystanie przez kierowców oraz firmy transportowe urządzeń mobilnych.

- Wiosną tego roku, reagując na informacje, które spływały do nas z rynku, wprowadziliśmy we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad możliwość sprawdzania salda za pomocą SMS-a - mówi Katarzyna Bołtowicz.

Użytkownicy viaTOLL mogą korzystać z bezpłatnej aplikacji mobilnej do zarządzania kontem w systemie od 18 listopada. Oprogramowanie jest dostępne dla urządzeń z systemem operacyjnym Android (min. wersja 2.3) oraz iOS (min. 7.0). Trwają prace nad wersją dla urządzeń z Windowsem. Z aplikacji można korzystać zarówno na tabletach, jak i smartfonach, ponieważ automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu.

Kapsch Telematic Services zapewnia, że aplikacja spełnia najwyższe standardy bankowe w kwestiach bezpieczeństwa. Szereg funkcjonalności, w które została wyposażona, zapewnia ochronę zarówno danych osobowych, jak i samych transakcji. Niestety, aplikacja w smartfonie nie zastąpi urządzenie viaBox, które wciąż trzeba będzie wozić w aucie.

- Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej systemu viaTOLL było jedną z podstawowych kwestii, na którą zwracaliśmy uwagę od momentu jej projektowania. Spełnia ona w pełni standardy systemów bankowych, aplikacji mobilnych bankowych, zabezpieczona jest certyfikatem SSL - wyjaśnia przedstawicielka KTS.

Elektroniczny system poboru opłat - obowiązkowy dla samochodów powyżej 3,5 ton - działa na polskich drogach ponad 50 miesięcy. Od lipca 2011 roku do października br. do Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło ponad 5 mld zł z tytułu opłat za drogi. viaTOLL obejmuje ponad 3,1 tys. km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad. Dla aut osobowych przeznaczony jest system viaAUTO - kierowcy mogą za jego pomocą opłacać przejazdy płatnymi autostradami, dzięki czemu unikają postojów na bramkach.


Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: viaTOLL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy