Te auta panują na świecie. Niemcy w tyle!

Ubiegły rok znów nie był dobry dla dealerów. Z kryzysem w branży motoryzacyjnej uporali się jedynie Amerykanie, na pozostałych rynkach sprzedawcy nowych pojazdów wciąż muszą zaciskać pasa.

Które samochody cieszyły się w minionym roku największym uznaniem nabywców na światowych rynkach?

Reklama

Z zestawienia przygotowanego przez firmę Polk wynika, że najlepiej sprzedającym się autem osobowym 2012 roku był Ford Focus. Popularny kompakt amerykańskiej marki znalazł aż 1 020 410 nabywców. Z tym twierdzeniem nie zgadzają się jednak przedstawiciele Toyoty, której najpopularniejszy model - Corolla - znalazła się na drugim miejscu zestawienia z wynikiem 872 774 sprzedanych egzemplarzy.

Zdaniem Japończyków Corollę zakupiło aż 1 160 764 nabywców, co stawia pojazd na szczycie listy, daleko przed bestsellerem Forda. Rozbieżności w wynikach spowodowane są faktem, że Toyota wlicza do ogólnej sprzedaży Corolli również te wersje modelowe, które - z technicznego punktu widzenia - nie mają z autem zbyt wiele wspólnego (np. SUV Toyota Corolla Rumion) lub nie są dostępne na wielu rynkach.

Wypada jednak zauważyć, że sprzedaż Focusa - w stosunku do 2011 roku - wzrosła aż o 16 proc. Zdaniem analityków tak duży skok firma zawdzięcza uruchomieniu produkcji auta w Chinach i ekspansji na tamtejszy rynek (Focus pojawił się w tamtejszych salonach w marcu 2013).

Niezależnie od wyniku sporu dotyczącego pierwszych dwóch miejsc, na ostatnim miejscu podium - bezsprzecznie - uplasował się najpopularniejszy na świecie pickup - Ford F150. Na auto zdecydowało się 785 630 nabywców.

Na wysokim, czwartym miejscu znalazł się wytwór chińskiej motoryzacji - Wuling Zhiguang. Ten niewielkich rozmiarów minivan bazujący na myśli technicznej Suzuki znalazł - głównie w Państwie Środka - aż 768 870 nabywców. Tak imponujący wynik potwierdza niemal nieograniczony potencjał, jaki wciąż drzemie w chińskim rynku.

Na piątym miejscu znalazł się kolejny reprezentant Toyoty - model Camry. Samochód, który od lat cieszy się ogromnym powodzeniem w USA wybrało w zeszłym roku 729 793 klientów. Zaraz za nim - z wynikiem 723 130 sprzedanych egzemplarzy - sklasyfikowano kolejnego Forda - model Fiesta.

Dopiero na siódmym miejscu znalazł się triumfator tegorocznych konkursów na Europejski i Światowy Samochód Roku - Volkswagen Golf. W zeszłym roku poprzednia generacja niemieckiego bestsellera znalazła 699 148 nabywców.

Co ciekawe, zaraz z Golfem, znalazł się niepozorny Chevrolet Cruze. Opracowany wspólnie z Koreańczykami kompakt General Motors w zeszłym roku trafił aż do 661 325 klientów. Pojazd ten jakoś nie może się jednak przebić w Europie, gdzie daleko mu do popularności Golfa.

Ostatnie dwa miejsca w zestawieniu "top ten" nalezą do Hondy. Dziewiątą pozycję - z wynikiem 651 159 sprzedanych egzemplarzy - zajął model Civic. Dziesiątkę zamyka Honda CR-V, która znalazła w ubiegłym roku 624 982 nabywców.

ZJEDŹ NA CHWILĘ NA POBOCZE

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje