Taniej już nie pojedziesz

Większość Polaków, z racji niewielkich dochodów, zmuszona jest do poruszania się samochodami używanymi.

Myli się jednak ten, który sądzi że nieliczni szczęśliwcy, którzy mogą sobie pozwolić na luksus odwiedzania salonów nie liczą pieniędzy.

Reklama

Przy wyborze nowego samochodu pierwsze skrzypce grają bowiem zazwyczaj cena i koszty eksploatacji. Dzieje się tak nie tylko w Polsce. Do tego, ile w rzeczywistości, kosztować ich będzie nowy samochód, szczególną uwagę przywiązują też Niemcy. Tamtejszy automobilklub ADAC stale monitoruje rynek pojazdów nowych, raz na jakiś czas publikując raporty zestawiające najtańsze w utrzymaniu samochody na rynku.

Zestawienia powstają w oparciu o takie dane, jak np. koszty przeglądów, ubezpieczenia czy stawki podatku drogowego. Pod uwagę brane są również: cena początkowa, utrata wartości i zużycie paliwa.

Najnowszy raport powstał przy założeniu, że nowy samochód kupujemy z myślą czteroletniej eksploatacji, średni przebieg auta - niezależnie od rodzaju jednostki napędowej i klasy pojazdu - to 15 tys. km.

Chociaż nie wszystkie pojazdy ujęte w zestawieniu dostępne są również na polskim rynku, niemiecki raport może się okazać bardzo pomocny w podjęciu decyzji o wyborze konkretnego modelu. Które samochody okazały się mistrzami kosztów?

Ciąg dalszy na następnej stronie...

Dowiedz się więcej na temat: Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje