Sprzedaż samochodów: trochę lepiej!

Opublikowane zostały wstępne wyniki kwietniowej sprzedaży samochodów. Wynika z nich, że obserwowana jest niewielka poprawa, chociaż nie dotyczy ona krajowych producentów. Miesięczna sprzedaż Daewoo ustablizowała się na poziomie 1800 samochodów i wszystko wskazuje na to, że pozostanie na tym poziomie do czasu wyjaśnienia sytuacji związanej z powołaniem nowej spółki i ujawnieniem potencjalnego inwestora. Znana marka, inwestująca na Żeraniu sytuacje to może zmienić pozytywnie.

Kolejny miesiąc spada sprzedaż Fiata, która obecnie oscyluje wokół 3 500 sztuk. Jest to poziom bardzo niski, zważywszy na możliwości produkcyjne tego producenta. Niewątpliwie, sytuacja ta po części wywołana została przez szeroką ofertę samochodów używanych, z którymi trudno konkurować, brakiem w ofercie malucha oraz zmianą polityki Fiata.

Reklama

Fiat, który dotychczas uważany był za producenta samochodów tanich, chce poprzez podniesienie poziomu wyposażenia zmienić swój wizerunek. Niestety, zmiana wyposażenia w wielu wypadkach wiązała się z koniecznością podniesienia cen, co najprawdopodobniej, wobec trudnej sytuacji gospodarczej, w sposób bezpośredni dotykającej osoby o mniej zasobnych portfelach, do których oferta Fiata jest w dużej mierze skierowana, nie zostało przez nie zaakceptowane. Jaki jest udział poszczególnych czynników w notowanym spadku trudno powiedzieć. Wydaje się jednak, że oferta samochodów uzywanych jest czynnikiem odgrywajacym największą rolę. Rozszerzenie oferty Fiata o modele tańsze, które nastąpiło w połowie ubiegłego miesiąca będzie niewątpliwie widoczne w okresie późniejszym.

Warto również zwrócić uwagę na Forda. Wydaje się, iż marka ta przeżywająca spore problemy odbiła się od dna i raźno prze do przodu. Zanotowany wzrost jest niewątpliwie godny podkreślenia. Wprowadzenie do sprzedaży Fiesty, może istniejący stan jeszcze poprawić. Wiele jednak będzie zależało od polityki wewnętrznej tego producenta.

Nastąpiła zmiana na pozycji piątej, zajmowanej dotychczas przez Daewoo. Rozwijająca się wspaniale Toyota wyparła Daewoo, zajmując pozycję 5, podwajając swój dotychczasowy udział w rynku.

W ciągu czterech miesięcy 2002 roku najwięcej samochodów sprzedał w Polsce Fiat (17.468 szt.), przy spadku sprzedaży o 47,03 proc. wobec analogicznego okresu 2001 roku. Na drugim miejscu znalazło

się Renault (10.545), ze wzrostem o 27,62 proc., a na trzecim - Skoda (10.370), która odnotowała spadek sprzedaży o 29,73 proc.

Kolejne miejsca zajęły: Opel (9.286, ze wzrostem o 1,61 proc.), Toyota (7.942, wzrost o 55,63 proc.), Deawoo (7.580, spadek o 62,44 proc.), Peugeot (7.460, wzrost o 29,27 proc.), Volkswagen

(7.259, wzrost o 3,82 proc.), Ford (4.090, wzrost o 17,06 proc.) oraz Citroen (3.667, spadek o 3,12 proc.). (Samar).

Dowiedz się więcej na temat: Daewoo | sprzedaż samochodu | sprzedaż samochodów

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje