Seat wyprzedził Forda!

Tegoroczna sprzedaż samochodów osobowych w w Polsce może być zbliżona do ubiegłorocznej i wynieść 320-330 tysięcy sztuk - przewiduje firma Samar, która analizuje rynek motoryzacyjny. Jak na razie wszystko wskazuje więc na to, że 2002 rok raczej nie przyniesie poprawy sytuacji. Istnieje jednak szansa na uzyskanie w roku bieżącym stabilizacji sprzedaży na obecnie notowanym poziomie 320 - 330 tysięcy sztu. Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce spadła w ubiegłym roku o 31,6 proc. do 327.251 sztuk z 478.739 w 2000 roku. Niektóre firmy traciły więcej, inne mniej. Niezły wynik osiągnęła np. firma Iberia Motor Company.

Iberia będąca Generalnym Importerem samochodów marki SEAT odnotowała sprzedaż nowych samochodów na poziomie 10 524 (z czego 10 288 stanowiły samochody osobowe, a 236 sztuk to samochody dostawcze) osiągając minimalny, jak na obecne warunki, poziom spadku w stosunku do roku ubiegłego, który wyniósł zaledwie 8,44 %.

Reklama

Jednocześnie jednak SEAT osiągnął rekordowe wyniki, jeśli chodzi o udział w rynku i to zarówno w miesiącu grudniu 2001 jak i za cały rok 2001. Dane te ukształtowały się odpowiednio na poziomie 5,5% oraz 3,14%, co stanowiło znaczący wzrost w stosunku do roku 2000, kiedy ich poziom wyniósł odpowiednio 3,09% i 2,35%.

Szczególnie dobry dla firmy był koniec roku, w grudniu SEAT sprzedał 1092 samochodów. Sprzedaż za cały rok 2001 na poziomie 10 524 okazała się być sukcesem zwłaszcza, że pozwoliła wyprzedzić w klasyfikacji najlepiej sprzedających się samochodów osobowych na rynku polskim m.in. taką markę jak Ford.

Najlepiej sprzedającym się modelem w grupie aut SEAT-a na rynku polskim pozostała cordoba, której sprzedaż osiągnęła poziom 3761 samochodów; na drugim miejscu znalazła się ibiza z liczbą 2781, trzecie miejsce zająłęło toledo, którego sprzedano rekordowo 1924 sztuki. Następnie plasuje się leon z rekordową sprzedażą na poziomie 886 sztuk oraz alhambra na poziomie 203 aut.

Uzyskanie wyniku, który dał Seatowi możliwość znalezienia się w pierwszej dziesiątce marek na rynku wymagał intensyfikacji działań we wszystkich sferach działalności. Firma postawiła na bezpieczeństwo i komfort w rozsądnej cenie. Oferowane klientom samochody zostały wyposażone w standardzie w 2 poduszki powietrzne i ABS, znaczne zmiany zaszły również w standardzie wyposażenia mającym bezpośrednio wpływ na komfort podróżowania (np. w toledo już w standardowej wersji pojawiła się klimatyzacja) - wszystko odbyło się bez zmiany cen. Nacisk położony również został na poszerzenie gamy oferowanych wersji silnikowych, tak aby każdy klient znalazł dla siebie auto według indywidualnych potrzeb.

Dodatkowo ofertę Seata wspomagały liczne promocje w postaci oferowania klientom pakietów ubezpieczeniowych w cenie samochodu, preferencyjnych warunków kredytowych na zakup auta, wprowadzenie limitowanych serii samochodów, modeli specjalnych, czy też jak w przypadku ostatniej akcji promocyjnej oferowanie kompletu opon zimowych przy zakupie dowolnego modelu SEAT-a.

Arkadiusz Miętkiewicz Szef Sprzedaży i Marketingu firmy Iberia Motor Company S.A. powiedział: Osiągnięty na koniec roku 2001 wynik sprzedaży na poziomie 10 524 samochodów to dla nas prawdziwy sukces. Nie oczekiwaliśmy, że uda nam się, w tak trudnych dla motoryzacji czasach, zamknąć rok w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek na rynku polskim. Te bardzo dobre rezultaty wskazują na duży potencjał marki, siłę i doskonałe zorganizowanie naszej Sieci Partnerskiej. Mam nadzieję, że obecny rok, podobnie jak ten ubiegły, okaże się dla naszej marki tak samo przychylny, zwłaszcza, że w drugiej połowie roku planujemy wprowadzenie na rynek polski nowych modeli SEATa - Ibizy i Cordoba.

.

Dowiedz się więcej na temat: rynek motoryzacyjny | motor | sprzedaż samochodów | samochody | firmy | firma | Iberia | Seat

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje