Rośnie sprzedaż Nissana w Polsce

Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach - w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych. Japoński producent zarejestrował w 2018 roku 15 287 pojazdów, z czego największą popularnością cieszyły się flagowe modele marki - Qashqai oraz X-Trail. Sukcesem zakończył się także pierwszy rok sprzedaży w pełni elektrycznego nowego Nissana Leaf.

Nissan, który jest pionierem w kategorii crossoverów, mimo rosnącej w ostatnich latach konkurencji pozostaje liderem tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się segmentu. Japoński producent wyprzedził następną w zestawieniu markę o blisko 1000 samochodów. Bestsellerem sprzedaży pozostaje Qashqai - w 2018 roku w Polsce nabywców znalazło 8 533 sztuk tego modelu, co oznacza wzrost o 5,8% w stosunku do roku 2017.

Pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 litra, dostępnym w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Nowy silnik wyróżnia się obniżonym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2. Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają oczywiście obowiązującą od września ubiegłego roku normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Reklama

Znaczący wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy zanotował X-Trail, osiągając wynik 2 466 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2017 jest wynikiem aż o 32,5% lepszym.

W poprzednim roku stosunkowo dużą popularnością cieszyła się druga generacja Nissana Leaf - modelu, który mimo szybko rosnącej liczby konkurentów pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym w historii. Ogólnie, w 2018 roku Nissan sprzedał w Polsce 296 egzemplarzy "elektryków", w tym 269 modelu Leaf oraz 27 sztuk dostawczego e‑NV200. Łącznie sprzedaż bezemisyjnych Nissanów w naszym kraju przełożyła się na udział w segmencie na poziomie blisko 44%.

Dla wielbicieli samochodów elektrycznych Nissan przygotował specjalną propozycję, ogłaszając otwarcie przyjmowania zamówień na dwie nowe wersje modelu, Leaf 3.ZERO oraz Leaf e+ 3.ZERO, wyróżniające się nowymi kolorami nadwozia oraz nowymi kombinacjami nadwozia dwukolorowego. Ponadto Leaf e+ 3.ZERO oferuje akumulator o pojemności 62 kWh, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu o 40% w porównaniu z wersją z akumulatorem o pojemności 40 kWh, a tym samym oznacza dodatkowe 100 km jazdy.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy