Przede wszystkim cena?

10% Polaków kupiło w 2006 r. samochód. Zdecydowana większość (89%) wybrała auto używane.

Tak negatywny, z punktu widzenia producentów samochodów osobowych, obraz polskiego rynku motoryzacyjnego tłumaczony jest małą zamożnością społeczeństwa.

Reklama

Wyniki ostatniego badania TNS OBOP pokazują jednak, że pozaekonomiczne czynniki wyboru samochodu nabierają coraz większego znaczenia.

Cena pozostaje głównym aspektem branym pod uwagę przy wyborze samochodu (46% wskazań). Na drugim miejscu plasuje się postrzeganie marki - zaufanie do niej, czy przekonanie o jej wysokiej renomie (40%).

"Ekonomiczność" - rozumiana jako niski koszt utrzymania oraz eksploatacji samochodu - jest wciąż istotnym powodem wyboru auta danej marki, choć w coraz mniejszym stopniu. Aspekt ekonomiczności - ważny dla 26% badanych - wymieniany jest prawie równie często jak "dobra opinia/ ogólnie dobry samochód" (24%), "niezawodność" (24%), "wygoda/ wielkość" (23%) oraz "wygląd" (20%).

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama