Polskie problemy z autostradami w Austrii

Od 1 stycznia 2004 r. w Austrii zacznie obowiązywać nowy - związany z pokonaną odległością - system pobierania opłat drogowych GO, dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

Od 1 stycznia 2004 r. w Austrii zacznie obowiązywać nowy - związany z pokonaną odległością - system pobierania opłat drogowych GO, dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

Polskie ciężarówki i autobusy nie są jeszcze przygotowane do zastosowania nowego systemu: jedynie nieliczne polskie ciężarówki i autobusy jadące do Austrii są wyposażone w obowiązkowe urządzenie pokładowe - tzw. GO-Box. Austriacki operator autostrad ASFINAG obawia się długich kolejek i oczekiwania na granicach.

Przed wjazdem na austriackie autostrady i drogi szybkiego ruchu, w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton muszą zostać zamontowane na przedniej szybie urządzenia pokładowe, tzw. Go-Boxy, które komunikują się z odbiornikami zainstalowanymi

Reklama

w punktach poboru opłat znajdującymi się w całej Austrii. Pozwala to na automatyczne pobieranie opłat drogowych, bez blokowania ruchu.

- Kto nie zamówi urządzenia pokładowego na czas lub nie zamówi go wcale, może oczekiwać wielogodzinnych kolejek w punktach dystrybucji w Austrii pod koniec roku 2003 i na początku 2004 - podkreśla Marc Zimmermann, rzecznik operatora autostrad, ASFINAG. - Co więcej, wszyscy powinni wiedzieć, że właściwe dokonywanie opłat drogowych będzie monitorowane od pierwszego dnia wprowadzenia nowego systemu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ciężarówki | autobusy | problemy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy