Polski miesiąc Skody

Wczoraj w Warszawie Skoda Auto Polska zorganizowała konferencje prasową przedstawiając tegoroczne wyniki sprzedaży a także .podsumowując osiem lat obecności na polskim rynku. Jak poinformował Leszek Płonka, członek zarządu SAP w okresie tym na nasze drogi trafiło 230 tysiecy skód. Na początku udział w rynku czeskiej marki nie był imponujący - zaledwie 0,12 procenta w 1994 roku. W roku bieżącym udział ten wynosił juz 11,35 procent (plany na 2002 rok to 11,5%) co dało Skodzie drugie miejsce w rankingu.

Pierwszy samochód firma pod szyldem Škoda Auto Polska sprzedała w grudniu 1994 roku. Na początu sieć w Polsce składała się jedynie z ośmiu Autoryzowanych Stacji Obsługi. Dziś wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i obsługi technicznej jest aż dwunastokrotnie więcej i obecnie wynosi 95. Tylko w 2002 roku otwarto kilka nowych obiektów o wysokim standardzie: m.in. w Gdyni, w Warszawie, w Lublinie, w Szczecinie czy w Kędzierzynie-Koźlu.

Reklama

Wyniki sprzedaży samochodów marki Škoda w ostatnim okresie są rzeczywiście imponujące i to pomino, że pojazdy te nie są juź montowane w Polsce, ale importowane z fabryki w Mlada Boleslav. Warto podkreślić, że produkcja jednego miesiąca w roku tej fabryki trafa na nasz rynek.

W 2002 roku w Polsce sprzedano 32.153 wszystkich modeli skody - od fabii (23.573 sztuk) po superb (519 sztuk). Plany na rok przyszły są jeszcze bardziej ambitne. Pojawią się także nowości - nowe odmiany fabii (1,2 40 i 47 kW) oarz octavii (m.in. Combi RS).

Dowiedz się więcej na temat: plany | Warszawa | wyniki sprzedaży | auto

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje