Policja kupuje nowe radiowozy. Opancerzone!

Kilka dni temu na platformie zakupowej policji pojawiło się ogłoszenie o nietypowym przetargu. Policja chce, by jeszcze przed końcem roku, jej park maszyn zasiliły dwa "skrycie opancerzone", nieoznakowane radiowozy.

Nie jest tajemnicą, że auta przeznaczone będą to "akcji specjalnych". O ich bojowym - w pełnym tego słowa znaczeniu - charakterze świadczą chociażby wymogi dotyczące tzw. odporności balistycznej (minimum VR6). Auta wytrzymać mają ostrzał (z dowolnego kąta) amunicją kalibru 7,62 mm (typowy nabój karabinowy - przyp. red.) oraz detonację 15 kg trotylu w odległości nie większej niż 4 metry od pojazdu. 

Kapsuła załogowa bez szwanku wytrzymać też musi detonację pod podłogą pojazdu dwóch granatów ręcznych. Inne wymagania to np. przyciemnione szyby czy samo uszczelniający się zbiornik paliwa.

Reklama

Szczegóły zamówienia nie pozostawiają wątpliwości, że chodzi o auta typu SUV. Zamawiający określił prześwit na minimum 190 mm. Kąt natarcia wynosić ma co najmniej 23 stopnie, kąt zejścia 20 stopni, a kąt rampowy - 18 stopni.

Na liście wyposażenia znaleźć się muszą m.in. opony typu run flat, które - po przestrzeleniu lub rozerwaniu (spadek ciśnienia do zera) - zapewniać mają możliwość jazdy przez przynajmniej 15 km z prędkością nie mniejszą niż 40 km/h. Standard obejmować ma ponadto: kamerę cofania, czujniki parkowania, nawigację satelitarną czy oświetlenie wykonane przynajmniej w technologii LED (lub laserowej w przypadku reflektorów głównych). O komfort dbać maja m.in.: automatyczna klimatyzacja, tempomat i podgrzewane lusterka.

Długość pojazdu zawierać ma się w przedziale między 4,9 a 5,1 m, a rozstaw osi - między 2,9 a 3,0 m. Szerokość to minimalnie 1950 mm (bez lusterek) i - maksymalnie 2100 mm. Auta nie mogą też być niższe niż 1700 mm. Maksymalna wysokość określona została na 1850 mm.

Imponująco prezentują się wymagania dotyczące napędu. Policja stawia na benzynowe V8 o pojemności minimum (!) 4,35 l i mocy nie mniejszej niż 275 kW (374 KM). Napęd trafiać musi na koła obu osi za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów (hydrokinetyczna lub dwusprzęgłowa). Prędkość maksymalna nie może być mniejsza niż 175 km/h.

Policyjne wymagania spełnia np. BMW X5 w fabrycznej odmianie Protection. Auto ma klasę odporności balistycznej VR6, benzynowe V8 o pojemności 4,4 l, opony typu run flat i odporny na przestrzelenia zbiornik paliwa. BMW nie chwali się w tym przypadku oficjalnym cennikiem modelu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy