Polacy kupują auta za 15 tys. 15-letnie Golfy...

Dane statystyczne nie kłamią, nowe Golfy wyjeżdżają, stare Golfy przyjeżdżają, wszystkie na lawetach. Rynek samochodów nowych spada, ale rynek używanych kwitnie.

W pierwszym kwartale 2013 roku liczba rejestracji aut osobowych z importu wyniosła 147 970 i była o 7,1% większa niż rok temu. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie modele, z jakimi nadwoziami i jakimi silnikami importują Polacy, a także które roczniki produkcji cieszą się największą popularnością.

Według danych z Ministerstwa Finansów, średnia akcyza zapłacona za importowany samochód w 2013 roku wyniosła ok. 757 zł, co oznacza, że średnia wartość sprowadzonego auta oscyluje w granicach 15 tys. zł. Co można za to kupić? Poniżej lista najpopularniejszych konfiguracji samochodów importowanych do Polski w pierwszym kwartale 2013 roku:

Reklama

1. Volkswagen Golf htb 1.4 75 KM - 1127 sztuk, najpopularniejszy rok - 1998, ceny od 5 do 11 tys. zł,

2. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 130 KM - 924 sztuk (2003), ceny od 8 do 24 tys. zł,

3. Volkswagen Golf htb 1.9 TDI 90 KM - 766 sztuk (1999), ceny od 7 do 15 tys. zł,

4. Volkswagen Golf htb 1.9 TDI 105 KM - 763 sztuk (2005), ceny od 17 do 30 tys. zł,

5. Audi A4 kombi 1.9 TDI 130 KM - 709 sztuk (2003), ceny od 13 do 30 tys. zł,

6. Fiat Punto htb 1.2 60 KM - 621 sztuk (2001), ceny od 4 do 10 tys. zł,

7. Volkswagen Passat kombi 2.0 TDI 140 KM - 619 sztuk (2006), ceny od 20 do 45 tys. zł,

8. Opel Zafira 2.0 DTH 100 KM - 583 sztuki (2001), ceny od 8 do 16 tys. zł,

9. Volkswagen Golf htb 1.6 102 KM - 550 sztuk (1998), ceny od 5 do 12 tys. zł,

10. Volkswagen Polo htb 1.4 60 KM - 545 sztuk (2000), ceny od 5 do 10 tys. zł,

11. Renault Clio htb 1.2 75 KM - 511 sztuk (2002), ceny od 5 do 12 tys. zł,

12. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 105 KM - 507 sztuk (2008), ceny od 25 do 45 tys. zł,

13. Ford Focus htb 1.6 100 KM - 487 sztuk (1999), ceny od 4 do 10 tys. zł,

14. Renault Scenic 1.6 107 KM - 479 sztuk (2000), ceny od 5 do 12 tys. zł,

15. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 100 KM - 459 sztuk (2003), ceny od 12 do 20 tys. zł,

16. Opel Astra kombi 1.7 CDTi 100 KM - 447 sztuk (2005), ceny od 15 do 22 tys. zł,

17. Audi A4 sedan 1.6 102 KM - 432 sztuki (1995), ceny od 4 do 10 tys. zł,

18. Volkswagen Polo htb 1.2 64 KM - 428 sztuk (2002), ceny od 8 do 15 tys. zł,

19. Ford Focus kombi 1.8 TDCi 90 KM - 427 sztuk (2000), ceny od 4 do 11 tys. zł,

20. Opel Astra htb 1.7 CDTi 100 KM - 422 sztuki (2004), ceny od 15 do 22 tys. zł.

Jako ciekawostka, najpopularniejszą konfiguracją japońskiego samochodu z importu jest Toyota Yaris 1.0 69 KM. Importerzy tego niezawodnego pojazdu najczęściej wybierają egzemplarze wyprodukowane w 1999 roku.

Wśród samochodów 20-letnich, niekwestionowanym liderem jest Audi 80. Najstarszym zarejestrowanym samochodem w pierwszym kwartale był Packard 733 z 1930 roku z 8-cylindrowym silnikiem o poj. 5.2 litra o mocy 90 KM.

Najpopularniejsza konfiguracja Skody Octavii zajęła dopiero 94. pozycję z wynikiem 225 sztuk. W jej przypadku importerzy najczęściej sprowadzali wersję kombi z 2007 roku wyposażoną w silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM. Brak Skód jest oczywiście spowodowany bardzo dużą popularnością czeskich aut w naszym kraju i bardzo dużą ofertą samochodów kupionych w Polsce.

(IBRM SAMAR)

ZJEDŹ NA CHWILĘ NA POBOCZE

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy