Nowy Lexus LS już w Polsce. Ceny

Polscy klienci mogą już składać zamówienia na piątą generację flagowego Lexusa - model LS. Ceny auta rozpoczynają się od 490 tys. zł.

Taką kwotę zapłacić trzeba za wersję Elegance z napędem hybrydowym. Najtańszy model z klasycznym silnikiem spalinowym to wydatek od 510 tys. zł. Ceny topowej odmiany - Omotenashi (określenie to oznacza ideę japońskiej gościnności) - zaczynają się od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zł w przypadku LS 500. Niezależnie od wersji silnikowej wszystkie egzemplarze wyposażone są w napęd na obie osie.

W nowej wersji Lexusa LS wolnossący V8 zastąpiono sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka rozwija moc 421 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Z silnikiem współpracuje 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy.

Reklama

Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników. W wersji z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca. 

Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi selektor trybu jazdy (eco, custom, sport s, sport s+), podgrzewanie i wentylację siedzeń, aktywny tempomat oraz czterostrefową automatyczną klimatyzację lub 24-drożny system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD.

Przednie siedzenia mają możliwość nawet 28-punktowej(!) elektrycznej regulacji. Tylna kanapa ma opcję wyposażenia jej w funkcję masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek. Ponadto oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i można je też podnosić o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.

Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa obejmuje m.in. inteligentną funkcję zapobiegania potrąceniu pieszych - po wykryciu pieszego przed samochodem system rozpoczyna hamowanie, a jeśli to konieczne, stara się go ominąć, nie opuszczając pasa ruchu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy