Nowe auta kupują firmy. Zwykłych Kowalskich nie stać

W październiku nabywców znalazło w Polsce 21 961 nowych samochodów. To wynik o 17,2 proc. lepszy niż we wrześniu, ale też o 2,1 gorszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Równie słaby październik polscy dealerzy zanotowali w 2006 roku. Jak informuje instytut Samar, coraz mniej Polaków stać na nowe auta. Udział klientów indywidualnych w rynku samochodów nowych spadł do 38 proc. Pozostałe 62 proc. nowych pojazdów zarejestrowanych zostało w październiku na firmy. Dla porównania, jeszcze w styczniu bieżącego roku, rejestracje nowych aut dokonane przez klientów indywidualnych dotyczyły 58 proc. nowych pojazdów.

Reklama

To najmniejszy procentowy udział klientów indywidualnych w rynku od roku 2000, kiedy dane na temat rejestracji pojazdów gromadzić zaczęła Centralna Ewidencja Pojazdów.

Najlepiej sprzedającą się marką w Polsce pozostaje Skoda, której dealerzy dostarczyli w październiku klientom 2 147 pojazdów. To o 16 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Do końca października w Polsce nabywców znalazło 226 714 nowych - o 1,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Dowiedz się więcej na temat: Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje