Miejsca parkingowe tylko dla hybryd. Jesteś za?

Gdańsk chce faworyzować kierowców samochodów hybrydowych i elektrycznych. W przyszłym roku w mieście pojawić mają się specjalne miejsca parkingowe. Funkcjonować będą na podobnych zasadach jak te dla niepełnosprawnych.

Specjalny projekt dla kierowców aut elektrycznych i hybrydowych składać ma się z kilku etapów. Jednym z nich są specjalne miejsca na parkingach miejskich. Mają zostać wydzielone głównie w centrum miasta, w strefach płatnego parkowania. Kierowcy ekologicznych samochodów mogliby tam parkować za darmo.

Reklama

- Mają to być takie miejsca jak dla osób niepełnosprawnych. Czyli specjalne oznaczenie wskazywałoby, że w tym miejscu może parkować tylko samochód elektryczny lub samochód hybrydowy i nie jest to miejsce parkingowe dla zwykłego auta - tłumaczy Emilia Salach z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - To jest konsekwencja polityki mobilności, którą od kilku lat stosujemy. Na przykład nakłaniania mieszkańców do przesiadania się z samochodów na rowery. Teraz kolejnym krokiem jest nakłanianie mieszkańców do zakupu samochodów hybrydowych lub elektrycznych. Chcemy, żeby Gdańsk jako miasto i jego mieszkańcy, byli bardziej eko - dodaje.

Pod uwagę brany jest też zakup kilku pojazdów elektrycznych na potrzeby Urzędu Miejskiego. Miałyby one być wykorzystywane m.in. do rozwożenia poczty, czy dowożenia niepełnosprawnych mieszkańców np. do lokali wyborczych. Urzędnicy chcieliby także wybudować sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Na razie tworzą możliwą mapę takich lokalizacji.

- Jest już gotowy projekt uchwały Rady Miasta, mówiący o tym, że pojazdy hybrydowe i elektryczne będą mogły w strefie płatnego parkowania parkować za darmo na wyznaczonych miejscach. To będą też miejsca, gdzie kierowcy samochodów elektrycznych, będą mogli ładować swoje pojazdy - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Urzędnicy z magistratu zakładają, że specjalne miejsca parkingowe dla ekosamochodów zaczną funkcjonować już w przyszłym roku. Nie można również wykluczyć, że kierowcy aut elektrycznych i pojazdów hybrydowych dostaną zezwolenie na jazdę "bus-pasami". Teraz mogą nimi jeździć tylko autobusy, taksówki i pojazdy uprzywilejowane.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje