Mercedes notuje kolejne rekordy sprzedaży

Od stycznia do marca Mercedes dostarczył na całym świecie blisko 600 tys. samochodów (+6%). W Polsce nabywcy odebrali w tym czasie ponad 4,1 tys. nowych osobowych Mercedesów, o blisko 33% więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Od wielu miesięcy sprzedaż Mercedesa wzrasta znacznie szybciej niż całego polskiego rynku motoryzacyjnego - i podobnie było w I kwartale 2018 r. W ciągu minionych 3 miesięcy producent ze Stuttgartu dostarczył w Polsce 4105 nowych aut (bez osobowych wersji vanów) - o 32,8% więcej niż w tym samym okresie ub.r. Modele Mercedesa zajęły w tym czasie pozycje liderów w licznych segmentach, w tym wśród SUV-ów klasy średniej (GLC i GLC Coupe - łącznie 900 sztuk), limuzyn klasy średniej wyższej (klasa E - 448 sztuk) oraz limuzyn luksusowych (klasa S - 172 sztuki). Na uwagę zasługują również wyniki klas C i E z nadwoziami Coupe (odpowiednio, 97 i 139 egzemplarzy) oraz niesłabnąca popularność kompaktowych klas A i B (łącznie 379 sztuk).

Reklama

Także w ujęciu globalnym Mercedes osiąga świetne wyniki sprzedaży. Miniony kwartał okazał się najlepszym w historii firmy - klientom dostarczono 594 304 samochody (+6,0%). Rekordowy był także sam marzec, gdy do nabywców trafiło ponad 237 000 aut (+3,9%). Mercedes-Benz był liderem rynku aut premium m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Szwajcarii, Szwecji, Japonii, Australii, Kanadzie i Korei Południowej.

Największym motorem sprzedaży okazał się rynek chiński, gdzie od stycznia do marca trafiło blisko 170 tys. samochodów z gwiazdą (+17,2%). Ponad 2/3 z nich pochodziło z lokalnych fabryk.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama