Kupili nowoczesne autobusy, by ludzie odstawili samochody

Za 23 mln zł Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Olsztynie kupiło 22 nowoczesne, niskopodłogowe autobusy, przeznaczone do przewozu mieszkańców na najdłuższych i najbardziej uczęszczanych trasach w mieście. Pojazdy dostarczyła polska spółka Solaris.

Za 23 mln zł Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Olsztynie kupiło 22 nowoczesne, niskopodłogowe autobusy, przeznaczone do przewozu mieszkańców na najdłuższych i najbardziej uczęszczanych trasach w mieście. Pojazdy dostarczyła polska spółka Solaris.

W poniedziałek w siedzibie MPK zaprezentowano flotę niskopodłogowych autobusów Solaris Urbino. Autobusy wyjadą na trasy pod koniec tygodnia.

Gminna spółka otrzymała 12 pojazdów 12-metrowych oraz 10 autobusów 18-metrowych, tak zwanych przegubowych. Pojazdy są klimatyzowane i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Jak poinformował rzecznik MPK Przemysław Kaperzyński, wyposażenie pojazdów ma poprawić komfort podróżowania. Autobusy są wyposażone m.in. w komputer pokładowy, system monitoringu, elektroniczne tablice informacyjne. Przyciski "Stop" oraz otwierające drzwi są oznakowane dodatkowo w alfabecie Braille'a. Autobusy są pomalowane w kolorach limonki i stalowym. Ta kolorystyka nawiązuje do zamówionych przez Olsztyn tramwajów, których dostawcą będzie również firma Solaris.

Reklama

Według prezesa MPK Mieczysława Królaka, zakup nowoczesnego taboru autobusowego ma skłonić mieszkańców Olsztyna, by rezygnowali z jazdy samochodami i przesiadali się do pojazdów komunikacji publicznej.

"Kupując nowoczesne autobusy, poprawiamy komfort podróżowania, pasażer będzie także otrzymywał pełną informację, ile czasu zajmie mu dojazd do celu, na tablicach w autobusach będzie podawany czas dojazdu na kolejne przystanki na trasie" - powiedział prezes.

Według Zarządu Zieleni, Dróg i Transportu w Olsztynie, każdego dnia w mieście notuje się 130 tysięcy przejazdów komunikacją publiczną.

Przychody roczne MPK w Olsztynie to 60 mln zł. Przedsiębiorstwo zatrudnia 460 osób w tym 310 kierowców. Tabor to 140 autobusów, które średnio liczą 14 lat, a wiek najstarszych pojazdów to ponad 20 lat. Olsztyńskie MPK to nie jedyny przewoźnik na trasach autobusowych w Olsztynie. Od października po mieście pasażerów wozi firma KDD, która ma do dyspozycji 11 autobusów zasilanych ciekłym gazem ziemnym LNG. Producentem autobusów zasilanych LNG jest Solbus.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: autobusy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy