Kia Niro. Znamy ceny nowej koreańskiej hybrydy

​Kia Niro, która miał swój europejski debiut podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku wchodzi do sprzedaży.

Kia Niro łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.

Płyta podłogowa Kia Niro nie wykorzystuje elementów stosowanych w platformach istniejących modeli. Zaprojektowano ją wyłącznie na potrzeby pomieszczenia elementów hybrydowego zespołu napędowego i układów napędowych przyszłej generacji.

Na hybrydowy zespół napędowy Kia Niro składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i polimerowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Bardzo dobre przyspieszenie ze startu zatrzymanego zapewnia Niro aż 265 Nm dostępne na pierwszym biegu. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 3,8 l/100 km.

Reklama

Dwusprzęgłowa przekładnia jest najnowszą wersją skrzyni biegów o symbolu 6DCT, która bazuje na tej samej konstrukcji co przekładnia 7DCT. Skrzynię biegów do Niro przekonstruowano tak, aby zapewniała natychmiastową reakcję i szybką zmianę przełożeń. Dzięki temu podczas jazdy Niro potrafi być znacznie bardziej dynamiczne niż samochody hybrydowe wyposażone w elektronicznie sterowaną przekładnię bezstopniową (e-CVT). Ponadto, w wypadku przekładni 6DCT biegi mogą być zmieniane automatycznie lub ręcznie.

Na potrzebę Niro przekładnia 6DCT została tak przekonstruowana, aby była jeszcze mniejsza i lżejsza. Nowe łożyska o niskim współczynniku tarcia i nowy olej o niskim współczynniku lepkości pozwoliły ograniczyć tarcie mechaniczne pomiędzy kołami zębatymi, co zaowocowało skróceniem czasu zmiany przełożeń i ograniczyło hałas emitowany przez przekładnię. Zaprojektowany od nowa układ sterowania przekładnią 6DCT pozwala do maksimum wykorzystać potencjał hybrydowego zespołu napędowego i zminimalizować straty energii, podczas gdy jednocześnie pracują silnik spalinowy i motor elektryczny.

Design Niro został opracowany przez ośrodki projektowe Kia mieszczące się w Kalifornii i w Korei. Samochód łączy funkcjonalność i proporcje typowe dla crossoverów z elegancką, aerodynamiczną sylwetką nadwozia o delikatnie rzeźbionych powierzchniach.

Mimo sylwetki crossovera, subtelnych przetłoczeń i zdecydowanych linii, Niro natychmiast jest kojarzone z samochodem marki Kia. Wraz z nowym modelem debiutuje najnowsza ewolucja elementów stylistycznych, do których zaliczają się osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, szeroki słupek C i szereg innych elementów typowych dla modeli Kia.
Nie tylko pod względem stylizacji nadwozia crossover Niro zdecydowanie różni się od hybrydowych aut dostępnych na rynku. Duży rozstaw kół, stosunkowo długa pokrywa silnika, krótkie zwisy i wyraźnie wznosząca się boczna linia nadwozia sprawiają, że nawet podczas postoju nowy crossover Kia prezentuje się bardzo dynamicznie. Jego nadwozie jest bardzo aerodynamiczne o czym świadczy współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29.


Spory rozstaw osi, wynoszący 2700 mm oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu (o długości - odpowiednio - 870 mm i 785 mm) sprawiają, że wnętrze Niro jest bardzo przestronne jak na samochód, który mierzy 4355 mm długości. Przy takiej długości nadwozia oraz przy szerokości 1805 mm i wysokości 1535 mm Niro idealnie wpisuje się w lukę między nieco mniejszym cee’dem w wersji hatchback (w porównaniu z którym rozstaw osi ma większy o 5 cm) a nową Kia Sportage.

W Europie Kia Niro będzie oferowana w 10 kolorach do wyboru i z obręczami z lekkich stopów w rozmiarze 16 lub 18 cali.

Kabina nowego crossovera Kia została zaprojektowana tak, aby zapewnić pasażerom maksymalną przestrzeń, wygodę i poczucie przebywania we wnętrzu o wysokiej jakości wykonania. Szeroka deska rozdzielcza i liczne poziome linie optycznie poszerzają wnętrze. Miękkie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe sprawiają, że nową, wysoką jakość wykonania samochodów marki Kia widać natychmiast po otwarciu drzwi.


Poszczególne strefy deski rozdzielczej są wyraźnie zaznaczone. Zestaw wskaźników i ekran dotykowy systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości. Na konsoli środkowej zgrupowano przyciski sterowania klimatyzacją i elementy obsługi systemów asystujących. Ergonomiczna konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, aby obsługa pokładowych systemów była jak najbardziej funkcjonalna i intuicyjna.

Wnętrze Kia Niro może być utrzymane w - czarnym lub ciemno popielatym z białymi wstawkami - kolorze z tapicerką materiałową, materiałowo-skórzaną lub skórzaną.


Samochód będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: M, L i XL. Ceny wynoszą odpowiednio 86 900, 94 900 i 107 900 zł. Już w bazowej wersji samochód posiada m.in. zegary z wyświetlacezm o przekątej 3,5 cala, radio z ekranem dotykowym 5 cali, system Lane Assit i dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Dowiedz się więcej na temat: Kia Niro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy