Hybrydy stanowią 45% sprzedaży Toyoty w Europie

Toyota Motor Europe ogłosiła wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku. Firma dostarczyła klientom 280 300 samochodów Toyoty i Lexusa, o 4% więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. Udział w rynku Toyota Motor Europe wzrósł o 0,1 punktu procentowego do 5,1%.

Europejczycy kupili w pierwszych trzech miesiącach roku 125 400 hybryd producenta, o 18% więcej rok do roku. Samochody elektryczno-spalinowe stanowią obecnie 45% całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, zaś w krajach Europy Zachodniej ich udział wzrósł aż do 55%. Przyczynił się do tego sukces Toyoty C-HR. Wersja hybrydowa, która odpowiada za 80% sprzedaży modelu, ilustruje zmianę zainteresowań klientów Toyoty z konwencjonalnych aut spalinowych na hybrydy. Dobry wynik w pierwszym kwartale to także efekt rekordowej sprzedaży Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid i RAV4 Hybrid.

Reklama

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że bardzo dobra sprzedaż Toyoty w 2017 roku znalazła kontynuację w tym roku. Europejski rynek samochodów nadal rośnie, ale nasze wyniki są jeszcze lepsze. Spodziewam się, że 2018 rok zakończy się kolejnymi wzrostami sprzedaży, szczególnie aut hybrydowych" - powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Marka Toyota uzyskała w pierwszym kwartale sprzedaż 261 700 egzemplarzy, o 4% więcej niż rok wcześniej. Najwyższe wyniki uzyskał Yaris (65 400 egz.) Toyota C-HR (36 500 egz.) oraz Auris (33 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+128%), Yaris Hybrid (+47%) i RAV4 Hybrid (+22%).

Sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła 113 100 aut, o 20% więcej niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej hybrydy stanowią 53% sprzedaży marki, zaś w Europie Wschodniej 13%. Łącznie auta spalinowo-elektryczne odpowiadają za 43% sprzedanych samochodów Toyoty w Europie. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi były Yaris Hybrid (33 400 egz.), Toyota C-HR Hybrid (29 900 egz.) oraz Auris Hybrid (24 900 egz.).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy