Bogato w segmencie B

Auta w segmencie B to obecnie najpopularniejsze samochody na rynku. Atrakcyjna cena, kompaktowy miejski rozmiar oraz nadspodziewanie bogate wyposażenie w standardzie daje niejednokrotnie wrażenia komfortu modeli z wyższych segmentów.

Ceny nowych samochodów w segmencie B zazwyczaj wahają się od 40 do 50 tys. złotych.

Wydawało by się, że przy takiej cenie nie należy oczekiwać mocno rozbudowanego wyposażenia. Nic bardziej mylnego. Producenci zaskakują nas coraz to korzystniejszymi wersjami standardowymi, które niejednokrotnie mogą oferować lepszy pakiet niż samochody z segmentu C.

Na początku XXI wieku w najtańszych wersjach otrzymywaliśmy zazwyczaj jedną poduszkę powietrzną i wspomaganie kierownicy. A bywały i takie wersje, gdzie mogliśmy znaleźć tylko immbolizer. Obecnie standardy, ku uciesze kierowców, znacznie się zmieniły. Obecnie od producentów aut z segmentu B możemy oczekiwać 4 poduszek powietrznych, klimatyzacji czy nawet komputera pokładowego z dużym wyświetlaczem LED.

Reklama

Nowy francuz

Peugeot posiada bogatą tradycję w kreacji aut z segmentu B. Takimi modelami jak np. 205 czy 206 zdobył uznanie klientów w całej Europie. Niedawno, rynkową premierę miał Peugeot 208. Auto to może zdobyć popularność nie tylko za sprawą ciekawego i nowoczesnego wyglądu czy właściwości jezdnych, ale także dzięki wysokiemu standardowi wyposażenia.

Już w podstawowej wersji Access z silnikiem 1.0 litra o mocy 68 KM dostajemy aż 6 poduszek powietrznych. Dodatkowo nabywca otrzymuje również ABS, ESP, regulator i ogranicznik prędkości, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek z pilotem oraz komputer pokładowy. To wszystko już od 38 900 zł.

Jeśli liczymy na większy komfort możemy wybrać Peugeota 208 z jednostką silnikową 1.4 Active o mocy 95 KM, w cenie od 48 tys. złotych. W tym przypadku otrzymujemy dodatkowo m.in. klimatyzacje, światła przeciwmgielne, lusterka elektryczne i podgrzewane oraz radio z MP3.

- Bogate standardowe wyposażenie Peugeota 208 to niewątpliwie jeden z atutów tego auta. Klienci są wymagający i oczekują od takiego samochodu nie tylko korzystnej ceny, ale także komfortu oraz bezpieczeństwa. 208 zdecydowanie spełnia wszystkie te potrzeby - mówi Adam Ciesielczyk, dyrektor zarządzający Peugeot Ciesielczyk.

Nie tylko oszczędność

Innym popularnym samochodem z segmentu B jest Toyota Yaris. Klientom kojarzy się przede wszystkim z niezawodnością i oszczędnością paliwa (4,8l/100 km). Podstawowa wersja Toyoty Yaris nazywa się Terra i przy silniku 1.0 jest w cenie 39 900 złotych. W tym modelu producent oferuje m.in. elektryczne regulowane szyby i lusterka oraz 4 poduszki powietrzne.

W droższej o 4 tys. wersji Spirit otrzymuje dodatkowo manualną klimatyzacje, radio MP3 oraz skórzaną kierownicę i gałkę do zmiany biegów. W jeszcze droższej wersji Yaris Sol (49 400 tys. zł) otrzymujemy VSC + TRC (systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji), kamerę cofania wraz z system multimedialnym Toyota Touch oraz 8 poduszek powietrznych.

Z kolei C3 to najpopularniejszy model marki Citroen. Podstawowa wersja kosztuje 43 450 zł przy silniku 1.1 o mocy 60 KM. W tej cenie otrzymujemy ABS + BAS + EBD, 4 poduszki powietrzne, komputer pokładowy, radio CD MP3 oraz elektrycznie regulowane lusterka i szyby.

Gorzej w kwestii standardowego wyposażenia plasuje się Ford Fiesta. Najtańsza wersja tego modelu z silnikiem 1.25 o mocy 60 KM kosztuje od 36 590 zł. W tej cenie otrzymujemy tylko 2 poduszki powietrzne oraz podgrzewane lusterka boczne.

Wraz ze wzrostem wyboru modeli w segmencie B, rośnie także komfort i wygoda użytkowników takich samochodów. Rozwiązania, które były kiedyś opcją dodatkową stanowią obecnie standard wyposażenia. Postęp technologiczny w końcu zobowiązuje.

Dowiedz się więcej na temat: bogaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy