Zasada potrójnego bezpieczeństwa

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) - niezależna europejska organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa biernego samochodów osobowych ogłosiła, że almera i almera tino Nissana uzyskały cztery gwiazdki w testach przeprowadzonych w październiku ubiegłego roku.

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) - niezależna europejska organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa biernego samochodów osobowych ogłosiła, że almera i almera tino uzyskały cztery gwiazdki w testach przeprowadzonych w październiku ubiegłego roku.

Oba te samochody powstały w oparciu o opracowaną przez Nissana "Zasadę Potrójnego Bezpieczeństwa", która bezpieczeństwo jadących klasyfikuje w trzech podstawowych kategoriach: informacji, kontroli i kolizji.

W zakresie kolizji bezpieczeństwo pasażerom zapewnia struktura nadwozia wraz z innymi technologiami zastosowanymi w ramach "pakietu bezpieczeństwa". Nowa platforma MS (Medium/Small), na bazie której zbudowano nadwozia almery i almery tino jest bezpieczną konstrukcją, której charakterystykę opisują dwie strefy ("two zone body" concept): absorbująca i rozpraszająca energię strefa kontrolowanego zgniotu oraz stabilna i niedeformowalna strefa pasażerska. Nowa płyta podłogowa jest o 30% sztywniejsza we wszystkich płaszczyznach od płyty poprzednika almery, dzięki czemu nadwozie jest nie tylko bezpieczniejsze, ale również zapewnia wyższy komfort jazdy i lepsze własności jezdne pojazdu.

Reklama

Strefa kontrolowanego zgniotu przodu nadwozia została skonstruowana w oparciu o nowe podłużnice o przekroju heksagonalnym, które w czasie kolizji zgniatają się i zginają w ściśle kontrolowany sposób. Zadaniem podłużnic, uformowanych w kształt litery S, jest absorbowanie energii przed tablicą rozdzielczą i tym samym ograniczenie jej przemieszczenia do środka kabiny. Dodatkowe wzmocnienia na podłużnicach mają zapobiegać deformacjom płyty podłogowej. Specjalne wzmocnienia zastosowano także w konstrukcji przednich słupków dachowych.

Almera jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, w którym zastosowano system tzw. "aktywnych zagłówków" (Active Head Restraints - AHR). AHR (w wyposażaniu standardowym tino) wraz standardowymi we wszystkich almerach przednimi poduszkami powietrznymi oraz bocznymi poduszkami układu ochrony głowy i klatki piersiowej (standard w tino) chronią pasażerów w czasie większości typów kolizji, co potwierdzono w teście NCAP.

Kategoria bezpieczeństwa czynnego to przede wszystkim dopracowane zawieszenie aAlmery oparte na kolumnach zwrotnicowych McPhersona z przodu i przestrzennie prowadzonej belce skrętnej z tyłu. Najnowszej generacji system przeciwpoślizgowy ABS Boscha połączony z układami elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution - EBD) i systemem wspomagania hamowania (Nissan Brake Assist - BA) skracają maksymalnie drogę hamowania w krytycznych sytuacjach, w których uzyskanie możliwie najkrótszej drogi hamowania może stanowić o życiu.

Bezpieczeństwo na poziomie informacji odnoszące się do zdolności widzenia i bycia widzianym, niejako uzupełnia kategorię czynnego bezpieczeństwa. Wysoka pozycja kierowcy oraz lusterka wsteczne minimalizujące powierzchnię "martwych pól", to wynik szczegółowych badań nad zapewnieniem kierowcy niczym nie ograniczonego pola widzenia wokół pojazdu. Zastosowanie nowych tylnych lamp z przejrzystymi, gładkimi kloszami, przednich reflektorów nowej generacji i wysoko zamontowanych świateł stopu, zapewnia kierowcy i innym użytkownikom drogi znakomite warunki do jazdy w nocy i w trudnych warunkach atmosferycznych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gwiazdki | car | NEW | organizacja | bezpieczeństwo | kierowcy | strefa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy