Zakrętowe reflektory A6

Hella opracowała reflektor główny z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów w oparciu o bi-ksenonowy moduł projektorowy, wyposażony w oszczędzające energię światła dzienne do nowego modelu Audi A6.

Audi A6 jest już ósmym seryjnym modelem (różnych marek) wyposażonym w system doświetlania zakrętów wyprodukowany przez Hellę.

Nowoczesna technologia stosowana w reflektorach A6 wykorzystuje bi-ksenonowy moduł, mogący wychylać się w zakresie 15 stopni prawo i lewo od osi wzdłużnej pojazdu w zależności od promienia pokonywanego łuku. Dzięki temu przestrzeń oświetlana przez światła mijania podczas wchodzenia w zakręt zwiększa się o ok. 90 proc. Kierowca znacznie wcześniej rozpoznaje przebieg łuku drogi i może z odpowiednim wyprzedzeniem dostosować do niego swój styl jazdy.

Reklama

Aktywne doświetlanie łuku drogi funkcjonuje zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych i reaguje odpowiednio do prędkości jazdy - podczas przemieszczania się z małymi prędkościami reflektory wychylają się wraz z obracaniem kierownicy, podążając za wychylaniem kół w czasie rzeczywistym, natomiast przy wyższych prędkościach system spowalnia swą pracę, by rozkładać plamę światła tak, jakby sobie tego życzył kierowca.

Dynamiczny system poziomowania reflektorów zapewnia stałe prawidłowe ustawienie reflektora względem jezdni, niezależnie od zmian obciążenia, hamowania czy przyspieszania, a więc także dba, by jadący z przeciwka nie byli oślepiani.

Ponadto nowe bi-ksenonowe reflektory główne nowego Audi A6 wyposażono w oszczędzające energię światła do jazdy dziennej, które włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Ta informacja nabiera dodatkowego znaczenia właśnie dziś, gdy mija termin obowiązkowego używania w Polsce świateł podczas jazdy w dzień. Policja namawia kierowców, by mimo zakończenia prawnego obowiązku stosowania tych świateł, kierowcy nie oszczędzali żarówek. Służy to bowiem bezpieczeństwu wszystkich użytkowników drogi.

Opisywane przez nas lampy Audi A6 zdają się być właściwą odpowiedzią na apele policjantów. Pomagają one ograniczyć ryzyko kolizji w pełnym świetle dnia oraz na początku zmroku, jako że - jak wynika z badań polowych - pojazdy przemieszczające się bez świateł przez las lub aleje są albo widoczne bardzo słabo, albo wręcz w ogóle niewidoczne dla nadjeżdżających z przeciwka. Światła dzienne potrzebują zaledwie ułamka energii koniecznej do funkcjonowania świateł mijania. Zużycie paliwa zauważalnie spada w porównaniu z użytkowaniem auta w ciągu dnia z wykorzystaniem świateł mijania.

Inne wyposażenie dostarczane przez Hellę do nowego Audi A6 obejmuje centralną jednostkę sterującą tylnego pasa, zasilającą i uruchamiającą oświetlenie tylne, różne silniki elektryczne oraz centralny zamek, a także - w niektórych wersjach - układ alarmowy. Inne systemy to elektroniczny czujnik pedału gazu, programowalna jednostka regulacji fotela, czujniki temperatury oraz dynamiczny czujnik poziomu oleju.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: światła | światła dzienne | Audi | Audi A6 | reflektory
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy