Wprowadźmy tachografy cyfrowe

Każdy samochód ciężarowy zarejestrowany w Polsce po 1 maja 2006 roku musi być wyposażony w tachograf cyfrowy.

W odróżnieniu od najpopularniejszych tachografów analogowych, zapisujących czas pracy kierowcy i prędkość samochodu na papierowych tarczach, w tym przypadku wszystkie dane przechowywane są w pamięci. Każdy kierowca ma specjalną kartę elektroniczną, która go identyfikuje, natomiast kontrolerzy otrzymują własne karty, które umożliwiają dostęp do zapisanych danych.

Reklama

Największą przewagą tachografu cyfrowego nad analogowym jest brak możliwości zakłócenia jego pracy i sfałszowania zapisanych danych, co jest bardzo łatwe w przypadku papierowych tarcz. Na razie jednak tachografy cyfrowe należą do rzadkości, bo - podobnie jak w przypadku aut osobowych - statystyczna zarejestrowana w Polsce ciężarówka ma kilkanaście lat i jest wyposażona w tachograf analogowy.

Wprowadzenie obowiązku montażu tachografów cyfrowych we wszystkich zarejestrowanych w Polsce ciężarówkach (nie tylko nowych, ale także zarejestrowanych wcześniej) do 1 stycznia 2008 roku pozwoliłaby skutecznie walczyć z nieprzestrzeganiem przez kierowców (i przewoźników) czasu pracy. Dzięki temu nasze drogi stałyby się bezpieczniejsze.

Dowiedz się więcej na temat: tachograf

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje